Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدمحمد علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت تهویه به معماری شهرها بستگی دارد بیان کرد:مغازه‌های ما هیچ کدام تهویه استاندارد ندارند و تنها می‌توانند درب و پنجره را باز نگه دارند که این امر در تابستان خوزستان ممکن نیست.

وی با بیان اینکه مشکل عمده بانک‌ها، ادارات، پاساژها، مطب‌ها و مغازه‌های ما بحث تهویه است افزود: تهویه زمانی مطبوع است که شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک تغییر کند در حالی که کولرهای گازی هوای موجود در یک مکان سربسته را می‌چرخانند که خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: اگرچه پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های خوزستان به خوبی رعایت می‌شود اما به لحاظ تهویه با مشکل روبه‌رو هستند و چون افراد در فضای بسته قرار دارند بسیار خطرناک است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسن‌های کرونا در مقابل نوع دلتا ایمن هستند افزود: ورود کرونای دلتا در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که حجم وسیعی از جمعیت خود را واکسینه کردند، میزان اثربخشی واکسن‌ها در مقابل این ویروس را زیر سوال برده اما آنچه که مسلم است تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر در این کشورها شده، لذا هر کسی که واکسن زده باشد و حتی به این ویروس مبتلا شود از نوع خفیف آن خواهد بود.

علوی بیان کرد: با توجه به اینکه در مرزهای شرقی و غربی شیوع کرونا در حال افزایش است، کل کشور و استان خوزستان در معرض خیز جدید بیماری و بروز موج پنجم قرار گرفته است.

وی افزود: برای اینکه خوزستان را از ورود به موج جدید بیماری مصون بداریم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط اساسی در پیشگیری از بیماری است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص ادامه روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: واکسنی که اکنون در اختیار ما قرار داده شده فقط برای تزریق نوبت دوم واکسن افراد بالای ۶۵ سال است و هنوز واکسیناسیون گروه سنی جدیدی را آغاز نکردیم.

تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نفر در خوزستان زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان