Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین - سایت خبری مشرق در تاریخ  ۰۵/۰۴/۱۴۰۰ مطلبی با عنوان " قرارداد ۴۲۰ میلیونی شهرداری تهران با برادر رییس شورای شهر " منتشر و با ارایه اطلاعات ناقص و غیرمنصفانه تلاش کرده است انعقاد این قرارداد را غیر ضروری و ناشی از نوعی رانت توصیف کند در حالی که حجم و نوع خدمات توافق شده در این قرارداد در نوع خود کم‌نظیر و یکی از  نیازهای اجتماعی ضروری تهران محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، طی سال های اخیر پدیده اقامت همراهان بیماران پذیرش شده غیر تهرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران ضمن ایجاد منظر نامناسب شهری، فضایی به دور از شان و کرامت انسانی را ایجاد کرده و همراهان بیماران  به دلایلی همچون هزینه بالای اقامت در مراکز اقامتی و یا طولانی بودن دوره درمان عزیزانشان مجبور به اقامت در حاشیه بیمارستان ها در چادرهای مسافرتی در ایام مختلف به ویژه فصول سرد سال بوده و هستند. در حال حاضر بر اساس برآوردهای غیر رسمی به غیر از ظرفیت های موجود روزانه بیش از ۳۰۰ نفر همراه بیمار نیازمند دریافت چنین خدماتی هستند.  

 شهرداری تهران از سال ۱۳۹۳ اقدام به راه اندازی مراکزی تحت عنوان همراه سرا نمود که اکنون این ظرفیت به حدود ۲۶۰ تخت رسیده است و تا رسیدن به وضع مطلوب - با احتساب ظرفیت موجود - به بیش از ۳۰۰ تخت جدید نیاز دارد.

  این اطلاعیه می افزاید؛ اکنون همراه سراهای شهرداری تنها در مجاورت بیمارستان های رسول اکرم (ص)، کودکان مفید، امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، بهارلو، فارابی و لقمان ارائه خدمت می کنند و سایر مراکز درمانی و بیمارستان های بزرگ از دایره پوشش این خدمات خارج هستند مضاف بر اینکه میزان تقاضا در همراه سراهای موجود نیز بیش از ظرفیت کنونی است.

متاسفانه اسکان نامناسب همراهان بیمار در مجاورت بیمارستان های تهران موضوعی است که در یک دهه گذشته ضمن ایجاد مشکلات عدیده ای برای این عزیزان به سوژه ای برای تخریب چهره ایران در رسانه های ضد ایرانی و نشانه ای از گسترش فقر در کشور تبدیل شده است.

در همین ارتباط  جهت نتویر افکار عمومی لازم به توضیح است  موسسه رها   تنها موسسه خیریه ای که در این مورد به صورت تخصصی به فعالیت پرداخته که اصولا دلیل شکل گیری و فلسفه وجودی اش برای ارایه خدمات اقامتی و رفاهی به همراهان بیمار در نقاط مختلف کشور بوده است، دارای کارنامه ای شفاف و قابل تحسین بوده و با طراحی مدل مشارکتی چند وجهی و جلب مشارکت اتحادیه هتلداران تهران  و افراد نیکوکار تنها در سال گذشته  توانسته است به بیش از ۲ هزار همراه بیمار خدمت ارائه کند.  
در همین راستا شهرداری تهران با عاملیت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از سال گذشته تلاش کرده تا با بسیج  ظرفیت ها و مدیریت بهینه منابع به جای سیاست راه اندازی مراکز جدید و تصدی گری در این حوزه، که بعضا هزینه های مستقیم و غیر مستقیم آن تا دوبرابر مبلغ توافق شده با موسسه رها بوده است، نسبت به توسعه خدمات در قالب برون سپاری هدفمند اقدام نماید.
  بر همین اساس و برابر مفاد قرارداد این سازمان با موسسه رها، که به طور کامل بر روی سامانه شفافیت شهرداری نیز قرار گرفته است، توافق شده در بازه زمانی ۶ ماهه با اختصاص حداکثر ۶۰ تخت در روز به ازاء هر نفر خدمت روزانه ۷۰ هزارتومان پرداخت و موسسه رها نیز به طور متوسط ۵۰ هزار تومان به ازاء هر نفر مشارکت نماید. همانگونه که قابل محاسبه و ارزیابی است این مبلغ با مشارکت اتحادیه هتلداران در برابر خدمات ارائه شده بسیار ارزنده و همراه با رعایت شان و کرامت انسانی هموطنانی است که با تایید واحد های مددکاری بیمارستان ها معرفی شده و به هر دلیلی امکان اقامت مناسب در دوره طول درمان عزیزانشان را ندارند.

شایان ذکر است موسسه رها همچنین هزینه روزانه یک مسیر رفت و برگشت از محل اقامت تا مراکز درمانی این عزیزان را به طور رایگان تقبل نموده است.  
 
متاسفانه برخلاف آنچه تلاش شده است به طور غیر اخلاقی به مخاطب القاء شود، ریاست شورای شهر تهران نه تنها دخالتی در این موضوع نداشته بلکه به سبب احتمال بروز چنین رفتارهایی تمایل به شکل گیری این همکاری نداشته است. همچنین تصریح می دارد این سازمان فارغ از هر گونه توصیه یا دخالت عوامل غیر فنی،  با بررسی جامع خدمات همه موسساتی که فعالیت هایی از این نوع دارند و همچنین  رعایت صرف و صلاح شهرداری به جمع بندی جهت همکاری با موسسه رها و نه شخص آقای یاسر هاشمی رسید. گفتنی است موارد مطروحه بر اساس مستندات و شواهد متقن بوده و قبلا بنا به درخواست نهادهای نظارتی گزارش های لازم ارائه شده است.

نکته قابل ذکر این است که،  موسسه رها از ابتدای همکاری اصرار بر پرداخت مستقیم مبلغ مورد توافق به مراکز اقامتی برابر صورتحساب صادره داشته که به دلیل موانع اداری برای این سازمان امکان پذیر نبوده است.
در همین جا تصریح می داریم که این خدمت شهرداری تهران از جمله خدمات ماندگار در حوزه نگهداشت اجتماعی شهر بوده و این سازمان در تلاش است ارائه این خدمات را تا بدانجا که  موضوع اقامت در مجاورت بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران به صفر برسد، توسعه داده و تداوم بخشد، لذا از این فرصت استفاده کرده و از همه موسساتی که فعالیت تخصصی در این حوزه دارند دعوت می کند ما را در این ماموریت مهم یاری رسانند. روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات ومشارکت های اجتماعی

کد خبر 611056 برچسب‌ها شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهر همراهان بیمار شهرداری تهران بیمارستان ها مراکز درمانی موسسه رها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار بیمار در بیمارستان امام کرج خدمات درمانی دریافت کردند
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟