Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری از شناسایی و تخریب ۸۰ کوره زغال‌گیری غیرمجاز و معرفی متصدیان کوره‌ها تولید زغال به مراجع قضایی خبر داد. - اخبار استانها -

زهره عبادتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به مقابله جدی اداره محیط‌زیست با سودجویان اظهار داشت: 80 کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) با دستور مقام قضایی در بخش کهریزک شهرستان ری توسط گشت‌های اداره محیط‌زیست شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مالکان کوره‌های زغال سوزی ایرانی و اکثر کارگران آن‌ها اتباع بیگانه هستند که به‌صورت غیرمجاز در این منطقه شکل‌گرفته و فعال هستند. در این راستا متصدیان کوره‌های تخریب‌شده نیز بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری در ادامه گفت: کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

بیش از 60 کوره تولید زغال غیرمجاز در بخش کهریزک تخریب شدمعدن 42 زغال‌سنگ طزره دامغان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدمجازات سودجویان قاچاق چوب در انتظار اصلاح قانون است؛کشف 588تن چوب و زغال قاچاق در 10 ماه در استان

عبادتی با اشاره به اینکه حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط‌زیست می‌شود، تأکید کرد: بازرسان اداره محیط‌زیست و کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به‌ویژه کورهای زغال گیری را در دستور کار خود دارند اما مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری تخریب و عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب‌وخاک موجبات آلودگی محیط‌زیست و تهدید سلامتی سکنه هم‌جوار را فراهم می‌آورد با اقتدار انجام شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ری زغال گیری محیط زیست کوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم

خانم شجاعی مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر اظهار کرد: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

او گفت: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه‌ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ متر وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم