Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ویروس جهش یافته دلتا از جنوب کشور به سمت مرکز و شمال در حرکت است بنابراین مردم باید به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۹ تیرماه( در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با ویروس دلتا، اظهار کرد: ویروس جهش‌یافته دلتا از جنوب کشور به سمت مرکز و شمال در حرکت بوده و قدرت واگیری بالاتری دارد و افراد به خصوص جوانان را زودتر و بیشتر درگیر خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درصد بیشتری از افراد مبتلا به ویروس دلتا، بستری می‌شوند و تعداد بیماران بستری و بدحال نیز در نوع ویروس دلتا بیشتر است، افزود: همه مسئولان و مردم به عنوان یک تیم، امیدواریم با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و نیز نظارت بر پروتکل‌ها، از وقوع پیک جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تجربه ۴ موج قبلی ویروس نشان می‌دهد وقتی موجی از طغیان ویروس شروع می‌شود هیچ نقطه‌ای در امان نیست و با شدت و ضعف متفاوت همه نقاط کشور را درگیر می‌کند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با وقوع پیک جدید، حداقل استان زنجان دیرتر درگیر شود و در صورت ورود به استان موج بلندتری نداشته باشیم و مراجعات سرپایی و بستری‌ها را مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در صورت اجبار به خاطر سلامت مردم حتما اقدامات لازم در کنترل و پیشگیری از ویروس دلتا انجام خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر اولویت واکسیناسیون برای تزریق دز دوم است، اظهار کرد: حدود  ۷۰ درصد افرادی که دز اول را دریافت کرده بودند دز دوم را دریافت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به آغاز تزریق دز دوم در استان، تصریح کرد: امید است به همین روال با واکسن‌های تولید داخل و وارداتی بتوانیم دز دوم افراد بالای ۷۰ سال و افراد جامانده، با اعلام پیامکی و بر اساس برنامه به تدریج تزریق انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در استان زنجان با زیر ساخت‌های فراهم شده، ظرفیت تزریق روزانه بین ۱۰ هزار الی ۳۰ هزار دز واکسن وجود دارد.

قزلباش خاطرنشان کرد: مسئولان تمهیدات بهداشتی برای برگزاری کنکور سراسری با استفاده از تجربیات سال گذشته فراهم کرده‌اند و  مکان مناسب و با هدف کمتر شدن تراکم جمعیت و همچنین فاصله صندلی‌ها و استفاده از ماسک،  بهداشت فردی و غربالگری قبل از شروع امتحان و جدا کردن افراد مبتلا از اقدامات برگزاری کنکور سراسری است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا ویروس جهش یافته کرونا ویروس دلتا دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود