Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سند تحول قضایی که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است، عدالت محوری را مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه ، مراسم تکریم و معارفه بازرسین کل قضایی پیشین و جدید استان کرمانشاه با حضور درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس کل دادگستری استان، استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران ارشد استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به برخی روایات که خدمت‌رسانی به مردم را ارزش می‌دانند عنوان کرد: بنا به قول معروف نیازمندی‌های مردم به افراد برای آن فرد نعمت است و هیچ کس نباید از خدمت به مردم و رفع نیازهای آنها خسته و مایوس شود.

توسلی‌زاده گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری بر آسان کردم زندگی برای مردم تأکید دارند، ما نیز به تأسی و تبعیت از این کلام نافذ تلاش کرده‌ایم با ایجاد دسترسی آسان مردم به خویش، تا جایی که ممکن است به برطرف شدن مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: معتقد هستیم اگر نتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم، کار ما ارزشی نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به سند تحول قضایی که به نوعی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است گفت: در این سند، عدالت محوری به خوبی دیده شده است و ما وظیفه داریم ظرفیت‌های انجام و اجرای آن را ایجاد کنیم.

وی افزود: نیازمند آن هستیم که در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی به توسعه و تحول دست یابیم و نخستین راه رسیدن به این توسعه و تحول، اجرای دقیق و صحیح قوانین است، چرا که قانون گذار با نظر داشت به نکات کمی و کیفی به وضع قانون دست زده است.

توسلی‌زاده با اشاره به برخی وظایف سازمان بازرسی، از مهمترین این وظایف را نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه بخش‌ها دانست و تأکید کرد: عدم اجرای صحیح و دقیق قوانین موجد فساد است و فساد تباه کننده منابع است.

وی افزود: از جمله مهمترین این منابع از بین رونده، منابع انسانی است که گاهی این منبع از افراد متخصص و تحصیل کرده تشکیل شده که از بین می‌روند.

مهمترین رویکرد دادگستری استان مرکزی اجرای بیانیه گام دوم و سند تحول دستگاه قضا است رسیدگی به خانواده‌ زندانیان در سایه سند تحول قضایی "سند تحول قضائی" خط پایان کاغذبازی‌های دستگاه قضا/ تشکیل 900 اتاق دادرسی الکترونیک و بیش از 111 هزار دادرسی الکترونیکی

رئیس کل دادگستری از دیگر آثار منفی فساد را بی‌اعتمادی دانست و گفت: فساد در هر جامعه‌ای بی‌اعتمادی به دنبال دارد و بی‌اعتمادی به تضعیف سرمایه اجتماعی می‌انجامد بنابراین مقابله با فساد و از بین بردن آن یکی از وظایف اساسی ما در همه بخش‌ها است.

در این مراسم از زحمات محمد جهانیان تقدیر و حسین مرادی وحدت به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان کرمانشاه معرفی شد.

انتهای پیام/832/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه سند تحول قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • بابک زنجانی عفو شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است