Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۱۲ تیرماه امسال جوازهای تاسیس برای سرمایه گذاران صنعتی در حوزه های مختلف توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان و با نظارت سازمان صمت صادر می‌شود.

وی با اشاره به برخی تفویض اختیارات از سوی قوه قضاییه ادامه داد: در هفته جاری طی مراسمی سازمان داوری در خانه های صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و رسیدگی به پرونده های مربوط به صنایع به نمایندگان بخشهای اقتصادی واگذار گردید، از سوی دیگر قرار است در جهت روان سازی و مانع زدایی از بخش تولید، سازمان ثبت اسناد و املاک نیز بخشی از اختیارات خود را به خانه های صنعت واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن توسط بخش خصوصی این استان کم نظیر بوده و همواره همدلی بین سازمان صمت و تشکلهای بخش خصوصی در این زمینه وجود داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه اخباری مبنی بر احتمال موج پنجم شیوع کرونا به گوش می رسد، مسوولان خواستار به تعویق انداختن برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن شده‌اند.

حسینی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا برای واردات واکسن و واکسینه کردن کارکنان خود و تقبل هزینه های آن اعلام آمادگی کرده و مکاتباتی را در این زمینه انجام دادند اما وزارت بهداشت با این اقدام موافقت نکرده است.

وی گفت: واحدهای برگزیده صنعتی خراسان رضوی در سایت خانه صنعت استان اعلام شده است که متعاقب آن با حضور نمایندگان بخشهای دولتی و خصوصی این واحدها ارزیابی و بهترین آنها برای حضور در مراسم ملی صنعت و معدن استان انتخاب می شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص استخراج رمزارزها توسط واحدهای صنعتی افزود: ایران به دلیل ارزان بودن انرژی در آن، بهشت تولید رمزارزها است و دولت در بخشهایی از این موضوع حمایت کرده اما درصدد است مانع گسترش آن شود.

وی ادامه داد: با این حال تاکنون هیچ دستگاه اجرایی در کشور تصمیم قطعی برای مبارزه جدی با دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز نگرفته است، اگر واحد صنعتی اقدام به استخراج غیرقانونی رمزارز کند، خانه صنعت از آن به عنوان یک کارفرمای متخلف حمایت نمی کند لذا باید برخوردها قاطع و بازدارنده باشد و با جریمه یک واحد صنعتی متخلف، استفاده از ماینرها کم نمی شود و باید واحد متخلف تعطیل گردد.

حسینی بخشی نگری را از مشکلات حوزه اقتصادی دانست و گفت: دستگاه های اجرایی رویه ثابت در حمایت از تولید و مانع زدایی از آن را در پیش نگرفته اند و هر دستگاه در این زمینه به تنهایی عمل می کند و هماهنگی لازم در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با وجود همه مشکلات وضعیت بخش صنعت استان مطلوب است و برخی واحدها به صورت سه نوبته فعالیت دارند، با این حال براساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ۱۲.۵ درصد از واحدهای صنعتی استان و معادل ۶۷۰ واحد تعطیل هستند که این آمار دقیق نیست.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مرجع معتبری برای ارایه آمار دقیق از وضعیت صنعت وجود ندارد با این حال خانه صنعت در حال طراحی سیستم نرم افزاری است تا واحدهای صنعتی موظف شوند اطلاعات خود را به صورت مستمر وارد سامانه کرده و آن را ثبت نمایند تا آمار دقیق از نحوه فعالیت واحدها ارایه شود.

برچسب‌ها رمز ارز مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت رمز ارز مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران معدن و تجارت خراسان رضوی خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد