Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@06:41:04 GMT

حزب‌الله عراق برای آمریکا خط و نشان کشید

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۸۲۱۲

حزب‌الله عراق برای آمریکا خط و نشان کشید

بر اساس گزارش وبگاه شبکه «الغدیر» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق تأکید کرد: «نیروهای آمریکایی باید فورا از عراق خارج شوند. در غیر این صورت، پاسخ این بار بسیار سخت خواهد بود».

محمد محیی اضافه کرد: «مردم عراق حضور آن‌ها را در عراق نمی‌پذیرند. تجاوزهای آمریکا از پیش‌برنامه و طرح‌ریزی شده است. حضور آمریکا [در عراق] برای خدمت به عراق و آموزش نیست بلکه طرحی است در راستای دست‌یابی به اهداف خصمانه و ازپیش‌آماده‌شده اسرائیل».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیی همچنین اظهار داشت: «آمریکا در عراق باقی است تا تسلطش را بر وضعیت سیاسی این کشور تضمین کند به ‌گونه‌ای که در خدمت به برنامه‌ها و سیاست‌های متجاوزانه اسرائیلیش باشد».

بر اساس این گزارش، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در بخش پایانی اظهاراتش خاطر نشان کرد:‌ «نیروهای آمریکا گهگاه نیروهای مرزبانی الحشدالشعبی در مرزهای عراق و سوریه را هدف قرار می‌دهند که آخرین این اقدام‌ها چند روز گذشته رخ داهد و تعدادی در پی آن، شهید و مجروح شدند».

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، منابع خبری در عراق و سوریه از حمله پرنده‌های آمریکا به چند موضع نظامی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

پس از این حمله، وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد: «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور "جو بایدن"، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه‌های مقاومت در عراق روز گذشته در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی‌ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق نیز این حمله را رسما محکوم کردند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: حزب الله عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم

 در حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شهر چمچمال شمال عراق، دست‌کم ۴ نفر در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی