Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه یک تحقیق که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که واکسن شرکت مدرنا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در مقابل گونه دلتای ویروس کرونا نیز موثر است.

به گزارش یورونیوز؛ در این پژوهش نمونه خون هشت نفر از افرادی که واکسن مدرنا به آنها تزریق شده بود بررسی شد. هر هشت نفر با دو دوز از واکسن مدرنا واکسینه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به نتیجه تحقیق واکسن مدرنا هر هشت نفر را در برابر ویروس کرونا فارغ از گونه آن ایمن کرده بود.

با این حال نتیجه این پژوهش نشان می دهد که سطح پادتنی که بدن افراد واکسینه شده در برابر گونه دلتای ویروس کرونا تولید کرده کمتر از گونه اصلی ویروس کرونا بوده است.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت داروسازی مدرنا با اشاره به نتیجه این پژوهش گفت: «این داده های جدید دلگرم کننده هستند و باور ما را مبنی بر اینکه واکسن بیماری "کووید ۱۹" در برابر گونه های جدید ویروس موثر هستند تقویت می کند.»

گونه دلتای ویروس کرونا طی هفته های گذشته در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرده است. این گونه راحت تر از گونه اصلی ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود.

در تولید واکسن مدرنا مانند واکسن «فایزر-بیون تک» از فناوری جدید «پیام رسان آر ان ای» استفاده شده است. ارزش سهام شرکت مدرنا به دنبال انتشار گزارش تحقیق اخیر در بورس نیویورک افزایش یافت.

سازمان جهانی بهداشت چند روز پیش همزمان با شیوع گسترده گونه دلتای ویروس کرونا در سطح جهان از افراد واکسینه شده خواست که به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ادامه دهند. گونه دلتای ویروس کرونا تاکنون دستکم در ۹۲ کشور جهان شیوع یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گونه دلتای ویروس کرونا واکسن مدرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان‌های دفاعی قرار نمی‌گرفت افتخارآفرینی وعده صادق رقم نمی‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معرفی اساتید نمونه کشوری گفت: اگر بناست اتفاقات مورد آرزو رقم بخورد حتما با توجه به صحنه علم، دانش و تکریم دانشمندان، استادان و دانشجویان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رستمی: برنامه‌های دشمن در محیط دانشگاه شکست خورده است

وی افزود: افتخاری که امروز در بخش‌های مختلف کشور می‌بینیم محصول تلاش علمی دانشمندان، اساتید و معلمان و هم جریان حمایت مداوم از علم است.

رستمیان به حماسه وعده صادق اشاره کرد و گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان های دفاعی کشور قرار نمی گرفت این افتخارآفرینی رقم نمی خورد.

وی افزود: این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • پرسپولیس بعد از 9 سال 4 تایی شد
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است