Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

زورگیری مسلحانه از شهروندان در مقابل درب منازل

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: پرونده از کلانتری ۱۳۶ فرجام مبنی بر سرقت یک دستگاه بازی PS۴ به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت بعنف پایگاه برسی موضوع را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، نوزدهم آبان ماه یک دستگاه بازی PS۴ را برای فروش به قیمت ۸ میلیون تومان در فضای مجازی آگهی کردم که شخصی آن را پسندید و بعد از هماهنگی خریدار که یک آقا بود به همراه یک نفر خانم جوان به آدرس منزل ما آمدند.

شاکی در ادامه گفت: لحظه‌ای که سارقان برای خرید به درب منزل مراجعه کردند من خانه نبودم و همسرم با فرزندم برای تحویل به جلوی درب مراجعه می‌کنند که سارقان با تهدید چاقو و به زور دستگاه را از دست فرزندم ربوده و متواری می‌شوند.

سرهنگ مجیدی تصریح کرد: با وصول پرونده اکیپی از کارآگاهان پایگاه چهارم به محل سرقت مراجعه، بعد از تحقیق و اقدامات پلیسی و همچنین اطلاعاتی که از سوی شاکیان در مورد سارقان ارائه شد کارآگاهان موفق می‌شوند سارق به اسم امیر را شناسایی کند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تصویر بدست آمده از امیر به رویت همسر شاکی رسید که بعد از رویت تصویر سارق، اعلام کرد همین فرد بوده که به درب منزل مراجعه کرده و توانسته به زور دستگاه بازی را به سرقت ببرد.

وی افزود: با شناسایی هویت سارق کارآگاهان بعد از هماهنگی با بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای دستگیری سارق برآمده که بعد از شناسایی دقیق محل سکونت متهم، کارآگاهان در طی عملیات غافلگیرانه پنجم اردیبهشت ماه موفق به دستگیری امیر می‌شوند.

این مقام پلیسی در پایان گفت: امیر در بازجویی به سرقت از شاکی معترف شد که پرونده به نظر بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۳۴ تهران رسید و متهم برای تحقیقات تکمیلی، دستگیری همدست متواری و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان قرار گرفت.

کلاهبرداری با ادعای توانایی جذب فالوور/ متهم دستگیر شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا اظهار کرد : شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و اظهار کرد که از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و برای تبلیغات و افزایش دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش، با فردی در فضای مجازی آشنا شده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار کرد، این فرد مدعی بود که می‌تواند به طور تضمینی تعداد فالوور‌های فروشگاهم را افزایش دهد.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه شاکی مبلغ ۲۰ میلیون تومان به حساب وی پرداخت و متهم پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تلفن همراه شاکی امتناع ورزیده بود، ادامه داد: هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، وی در مخفیگاهش در یکی از شهر‌های اطراف تهران دستگیر شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم به ۳۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان پلیس فتا تعدادی از مال باختگان را شناسایی کردند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده را ۴۰۰ میلیون تومان محاسبه کرده اند، اضافه کرد: کشف جزئیات پرونده ادامه دارد، شهروندان به هویت‌های اعلامی در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از سرمایه گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنند.

قاپ زن ۱۰۰ میلیونی دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه علی فرخ پور سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه حسب شکایت یکی از شهروندان در دادسرا تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: با توجه به اطلاعات و سرنخ‌های موجود و همچنین بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم مشخص شد سارق فردی بنام محمد است که دارای چندین بار سابقه دستگیری به اتهام سرقت و قاپزنی است.

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی فاتب گفت: با تلاش کارآگاهان در نهایت متهم بیست و سوم اردیبهشت ماه دستگیر و با توجه به یافته‌های اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی تعداد ۳۷ مال باخته شناسایی شدند که پرونده سرقت آن‌ها اخذ و همگی طی مواجهه حضوری محمد را بصورت قطعی بعنوان سارق اموال خویش شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: محمد در بازجویی شیوه و شگرد خود را اینگونه بیان کرد که با پرسه زنی در محل‌های خلوت سوژه مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت گوشی همراه به شیوه قاپ زنی می کرده و بلافاصله متواری می شده است.

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی و شناسایی شکات مشخص شد ارزش مالی اموال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است که پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و محمد با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

سرقت انگشتر برلیان مدیرعامل شرکت توسط یک کارمند

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد : نوزدهم خرداد ماه پرونده مبنی بر سرقت طلا از محل شرکت خصوصی، به ارزش یکصد و ۸۰ میلیون تومان به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: با دعوت از شاکی، وی در خصوص جزئیات سرقت اظهار کرد، شانزدهم بهمن ماه سال گذشته متوجه شدم طلاهایم را که در داخل کشوی میز محل کارم واقع در زعفرانیه گذاشته بودم سرقت شده است و در این خصوص به شخص خاصی مظنون نیستم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در تحقیقات میدانی مشخص شد شاکی مدیر عامل شرکت است و ۲ کارمند آقا و کارمند خانم دارد. کارمند خانم به اسم مژده چند ماهی است که تسویه حساب کامل کرده و کارمند دیگر به اسم "امید" اظهارات ضد و نقیضی دارد و اتهامات را متوجه کارمند سابق شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد امید با چند طلا فروش در ارتباط است، تصریح کرد: با دعوت از طلا فروشان، یکی از آن‌ها به اسم رضا اظهار داشت، از همان ابتدا متوجه سرقتی بودن طلا‌های مسروقه شده و طلای مربوطه را زیر قیمت بازار در مقابل پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون تومان از امید خریداری کرده است و در ابتدا مبلغ ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به وی پرداخت و با درخواست فاکتور خرید از امید و با تهدید وی مبنی بر معرفی به پلیس از پرداخت الباقی مبلغ خودداری کرده ا ست.

سرهنگ شریفی ادامه داد: با کشف زوایای جدیدی از پرونده، امید در بازجویی مجدد به ناچار به سرقت از شرکت و فروش طلا‌ها به مالخر اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی در بازرسی از محل کار مالخر یک حلقه انگشتر سفید رنگ با نگین‌های اصل برلیان متعلق به شاکی کشف شد که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف ۴ دستگاه نیسان حامل کالای قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و تکمیل تحقیقات پلیسی، ماموران انتظامی پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران از انتقال مقادیر کالای قاچاق از یک انبار کالا واقع در صباشهر به تهران مطلع شدند و در یک عملیات پلیسی، موفق شدند ۴ دستگاه نیسان حامل کالای قاچاق را در بزرگراه آزادگان شناسایی کنند.

وی افزود: با توقیف خودرو و بازرسی از آن‌ها تعداد ۲۱۰ قلم لوازم خانگی قاچاق از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ۲۴ دستگاه چرخ گوشت و ۱۶۶ دستگاه سایر لوازم برقی آشپرخانه فاقد بارنامه و مجوز‌های گمرکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به دستگیری راننده‌های خودرو‌ها، ادامه داد: متهمان در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند که این اموال متعلق به آن‌ها نبوده و از اصالت و قاچاق بودن و یا نبودن این کالا‌ها مطلع نیستند و صرفا به ازای دریافتی حق الزحمه‌ از بابت کرایه خودرو، کالا‌ها را از صباشهر بارگیری و قصد انتقال این اموال را به خیابان شوش و امین حضور داشتند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه بلافاصله کارآگاهان این پلیس تحقیق برای شناسایی مالک خودرو را آغاز کردند، تصریح کرد: هویت مالک اموال و محل تردد وی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم هنگام تردد در محدوده میدان انقلاب دستگیر شد.

وی افزود: با دستور قضائی کلیه اموال مکشوفه تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد و کارشناسان ارزش مالی این اموال را ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته سرهنگ گودرزی هر ۵ متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

قطع دست جوان ۱۸ ساله در نزاع خیابانی/ دستگیری ۶ سر شبکه قمار در پایتخت/ بزرگترین قمارخانه شمال تهران منهدم شد/ دستگیری سارق لوازم خودرو برای دهمین مرتبه

دوئل عاشقانه جان پسر ۱۳ ساله را گرفت/ دستگیری سارق مسلح متواری اهواز در شهرستان پردیس/ حملات بی رحمانه به کودکان از طریق امواج/ دستگیری ۱۰ قاچاقچی ارز هنگام خروج از کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت زورگیری پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایگاه یکم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ تهران بزرگ اظهار میلیون تومان پایگاه چهارم رئیس پایگاه فضای مجازی دستگیر شد رئیس پلیس پلیس فتا مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت،  خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد