Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:20:11 GMT

نبنزیا: آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۰۹۲۴۴

نبنزیا: آمریکا همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد: جایگزینی برای برجام وجود ندارد. همه طرف‌ها اکنون باید تمام توان خود را برای ازسرگیری این توافق به کار گیرند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنان خود در این نشست ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود نیز چنین درخواستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عمل این بدان معناست که آمریکا باید فوراً به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد و طرف ایرانی بلافاصله به این گام‌ها واکنش نشان داده و تمامی اقدامات پیش از این برای توقف در اجرای وظایف بر اساس برجام را لغو کند.

وی در ادامه اضافه کرد: اتهامات همکاران غربی ما درباره برنامه موشک های بالیستیک ایران فاقد هر گونه پایه و اساس و واقعیت است. اینکه نماینده ایالات متحده که کشورش ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، ایران را به نقض مفاد این قطعنامه متهم کند، کاملاً غیرقابل قبول است. اگر هدفتان دست یابی به توافق است، نباید وانمود کنید که ریشه همه مشکلات ایران است.

نبنزیا در اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۸ تصریح کرد: همه گام های ایران در متوقف کردن تعهدات برجامی خود، نقض ارادی توافق نیست؛ بلکه گام‌های تهران نوعی واکنش مشروع به عدم پایبندی آمریکا به این توافق است. متأسفانه هنوز در تصمیمات دولت پیشین آمریکا بازنگری نشده است و آنها در عمل سیاست فشار حداکثری (دوران ترامپ) علیه ایران را ادامه می‌دهند. واشنگتن همچنان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکیدکرد: مسائل مربوط به امنیت منطقه خارج از چارچوب مذاکرات برجامی هستند.

کد خبر 5248105

منبع: مهر

کلیدواژه: واسیلی نبنزیا برجام ایالات متحده امریکا ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت ایالات متحده امریکا عراق افغانستان حشد شعبی رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه طالبان ایران آنتونی بلینکن انگلیس لبنان اسماعیل هنیه قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۰۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست