Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ،  مدیر جهاد کشاورزی بروجرد  گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن و مطرح کردن آلبالوی بروجرد برای بازار‌های خارج از شهرستان است.

جواد گودرزی افزود: سطح باغات شهرستان حدود ۱۲ هزار هکتار است که ۴۰۰ هکتار آن با تولید یک هزار و ۲۰۰ تن مختص آلبالو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: منطقه شیروان بروجرد یکی از بزرگترین مراکز کشاورزی استان با سطح زیر کشت بیش از ۱۶ هزار هکتار اراضی آبی و دیم و دارای ۲هزار هکتار باغ در سه روستای خایان، عباس آباد و کهریز است که بیش از نیمی از گیلاس و آلبالوی شهرستان در این سه روستا تولید می‌شود.

رییس جهادکشاورزی بروجرد افزود: با توجه به حجم بالای تولید میوه در این منطقه همچنین جهت اشتغالزایی زنان روستایی، دستگاه میوه خشک کن در اختیار آنان قرار گرفته است که با توجه به کیفیت بالای آلبالوی محلی باید حمایت بیشتری از این روستا جهت فرآوری محصول صورت گیرد.

گودرزی اضافه کرد: سالانه ۹۰ هزار و ۸۷ تن انواع میوه از ۱۲ هزار و ۵۰۶ هکتار باغات این شهرستان تولید می‌شود.

او اظهار داشت: شهرستان بروجرد مستعد تولید محصولات باغی و زراعی می‌باشد بطوریکه در تولید ۲۰ گونه میوه مرغوب از جمله سیب، گیلاس، آلبالو، انگور، شلیل و هلو مقام اول و در تولید گردو و آلو رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

رییس جهادکشاورزی بروجرد ادامه داد: طی سه سال اخیر ۱۸۵ هکتار بر مجموع اراضی زیر کشت بادام، انگور و گل محمدی در اراضی شیب دار و کم بازده بروجرد افزوده شده است.

گودرزی همچنین گفت: این شهرستان به دلیل موقعیت آب و هوایی مطلوب ۸۱۶ هکتار باغ گیلاس دارد که در هر هکتار به طور متوسط هفت تن برداشت می‌شود.

او  میزان تولید گیلاس در بروجرد را سالانه چهار هزار و ۴۴۵ تن عنوان کرد و گفت: بیشترین محصول گیلاس این شهرستان در منطقه شیروان، روستای خایان و عباس آباد، منطقه والانجرد و روستای هیرابه تولید می‌شود.

رییس جهادکشاورزی بروجرد مجموع اراضی کشاورزی و باغی بروجرد را ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان کشاورزی بروجرد تولید می شود هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان