Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ماسک های تنفسی نانو الیاف اظهار کرد: شرکت ما تولید کننده انواع ماسک‌های تنفسی با فناوری نانوالیاف است. استفاده از نانوالیاف به عنوان لایه فیلتر کننده باعث می‌شود فیلتر یا ماسک توانمندی جذب ذرات بسیار ریز را داشته باشد بدون اینکه تنفس پذیری آن مختل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه قطر الیاف مورد استفاده در فیلتر ریزتر شود، توانمندی آن لایه در جذب ذرات ریزتر، بیشتر می‌شود.

او افزود: ویژگی خاص نانوالیاف ضخامت بسیار کم آن‌ها بوده و توانمندی فیلتراسیون ذرات بسیارریز از جمله انواع آلاینده‌های هوا، باکتری‌ها و ویروس‌ها است. فیلتر‌ها و ماسک‌های تولید شده مبتی بر نانوالیاف دارای تنفس پذیری بسیار بهتری در مقایسه با نمونه‌های متداول است. از جمله ویژگی‌های ماسک‌های نانو امکان افزودن خواص ضدباکتری و ویروس به آن‌ها است که باعث می‌شود در صورت مواجهه ماسک با ویروس علاوه بر توقف آن و جلوگیری از ورود به سیستم تنفسی، ویروس‌ها توسط عوامل موجود در نانوالیاف (ماسک) تخریب و غیرفعال شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به کارایی ماسک‌های نانو الیاف گفت: با توجه به کارایی ۹۵ و ۹۹ درصد این نوع ماسک‌ها و همچنین تنوع کامل شکل و رنگ آن‌ها گواهی نامه‌های مختلفی از جمله ۵ گواهی ایزو، ثبت اختراع داخلی و بین المللی، گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تاییدیه کارایی از انرژی اتمی و از همه مهم تر کد IRC از وزارت بهداشت را این نوع ماسک‌ها دریافت کرده اند.

او بیان کرد: فعالیت شرکت ما بر روی فیلترهوا است که البته طیف گسترده‌ای دارد از جمله فیلتر‌های خودرویی، نیروگاهی و ماسک‌های تنفسی. باتوجه به اینکه این ماسک‌ها کاربرد بسیار خوبی دارند، صادرات آن‌ها نیز بسیار بالا بوده است. در چند سال اخیر ما در دو دوره شرکت برگزیده صادراتی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو انتخاب شده ایم. دلیل این انتخاب صادرات ما به کشور‌هایی از جمله چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، اندونزی، پاکستان، عراق، کوبا، نیجریه و ترکیه بوده است. البته پنانسیل صادرات بسیار بالایی وجود دارد و ما در تلاش هستیم کشور‌های دیگری را مخصوصا در اروپا به این لیست اضافه کنیم.

نادری با اشاره به ارزآوری و تولید ماسک‌های نانو الیاف تصریح کرد: ارزآوری محصولات در چند سال گذشته به نسبت اندازه شرکت رقم قابل توجهی بوده است. در مورد ماسک‌های تنفسی مبتنی بر نانوالیاف قبل از شیوع کرونا بیشتر محصولات ما صادر می‌شد که در ادامه با توجه به ممنوعیت صادرات در سال گذشته ماسکی صادر نشد، ولی با توجه به مجوز‌های اخذ شده امیدواریم بزودی صادرات ما به کشور‌های هدف مجددا از سر گرفته شود. شرکت ما با تولید حدود پنج میلیون قطعه ماسک تنفسی و عرضه آن به بازار، به تولید انبوه رسیده است.

بیشتربخوانید

تولید ماسک ضد ویروسی بومی که ۹۹ درصد در برابر کرونا مقاوم است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان ماسک تنفسی فناوری جدید ماسک های تنفسی فناوری نانو ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»