Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رزم حسینی گفت: با بهره برداری از طرح‌های امروز وزارت صمت، تعداد واحد‌های تولید کننده فولادی کشور به ۱۴۹ مورد رسید.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت با حضور رییس جمهور، ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن، گفت: در دوران شیوع پاندمی کرونا کشور با رشد ۳/۱۳ درصدی در تولید فولاد، بالاترین رشد فولادی را در بین کشور‌های دنیا به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حفظ جایگاه دهمی ایران در بین کشور‌های تولید کننده فولاد، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از طرح‌های امروز وزارت صمت، تعداد واحد‌های تولید کننده فولادی کشور به ۱۴۹ مورد رسید.
وزیر صمت با اشاره به اجرای طرح عظیم آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیرفعال کشور افزود: ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور برای فعالسازی از طریق واگذاری با برگزاری مزایده آزاد شد و برنامه مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام پذیرفت.
رزم حسینی با تأکید بر میزان رشد صنعتی کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه پایانی سال گذشته کشور رشد صنعتی ۹/۹ درصدی را تجربه کرد و در بسیاری از کالا‌ها و رشته‌های صنعتی شاهد رشد چشمگیر و جهش تولید بودیم.
وزیر صمت ادامه داد: ۶ طرحی که امروز با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار می‌گیرند در مجموع با سرمایه گذاری ۳۵۷۷ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال زایی ۸۸۱ نفری در مدار تولید قرار می‌گیرند.
او با اشاره به جزئیات و ویژگی‌های طرح‌هایی که همزمان با روز ملی صنعت و معدن مورد افتتاح قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طرح شمش فولادی پارس بوتیل یزد در اشکذر، طرح توسعه توتون و تنباکو فراوری شده شرکت جی تی آی پارس سلطانیه، طرح تولید کاشی و سرامیک جواهر یزد در اشکذر، طرح انتقال و ذخیره صادرات اسید سولفوریک در کرمان و بندرعباس، طرح آهک پخته و هیدراته در اهر و طرح گندله سازی شرکت آهن اسفنجی اردکان طرح‌هایی هستند که با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفته و ضمن رفع نیاز داخلی، تقویت توان صادراتی کشور را باعث می‌شوند.   باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی