Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عباس زارع شامگاه پنجشنبه در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله  صدوقی (ره) ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ در دیدار با خانواده ابن شهید افزود: ابن شهید والامقام نقش اصلی در رهبری مبارزه مردم قهرمان یزد علیه رژم ستم شاهی داشت و باید اخلاق و فداکاری او برای جوانان بیشتر تبیین شود.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت زمان از شهادت شهید صدوقی (ره) هنوز به خوبی نسبت به تبیین درست و مناسب فداکاری و تلاش وی در یزد اقدامی صورت نگرفت، ادامه داد: باید با برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در این خصوص مهم اقدام جدی و مناسب صورت گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول فرهنگی استان اظهار کرد: وظیفه مسوولان رسانه‌های گروهی و مسوولان تبلیغی استان است که با برنامه‌ریزی نسبت به معرفی شخصیت، زندگی، اقدام‌ها و فداکاری شهیدان که حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند اقدام کنند.

زارع با بیان اینکه دشمنان با تهدید نرم فرهنگی تمامی ارزش‌های دینی و انقلابی نظام را نشانه رفتند، بیان کرد: تکریم یاد و خاطره شهیدان و زنده نگه داشن خاطره آنها موضوع مهمی است که باید بیش از گذشته اقدام لازم در این مورد صورت گیرد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است .              

یازدهم تیرماه سالگرد عروج سومین شهید محراب و شخصیت تاثیرگذار انقلاب اسلامی آیت‌الله محمد صدوقی (ره) است که یاد و نامش همچنان در اذهان عمومی جامعه ماندگار است.

آیت الله صدوقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، از سوی امام خمینی (ره ) به امامت جمعه یزد منصوب شد، همچنین به نمایندگی از سوی مردم یزد به مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی راه یافت.

این شهید گرانقدر به همین دلیل بارها از سوی منافقان مورد سوء قصد قرار گرفت و سرانجام در روز جمعه دهم رمضان ۱۴۰۲ قمری برابر با یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۱ شمسی پس از ادای نماز جمعه در مسجد ملا اسماعیل این شهر هدف حمله ناجوانمردانه منافقان کوردل قرار گرفت و پس از آیت الله مدنی و آیت الله دستغیب، سومین امام جمعه ای بود که خط سرخ شهادت را امتداد بخشید.

پیکر مطهرش پس از اقامه نماز و تشییع بی نظیر از سوی مردم مؤمن دیار دارالعباده (یزد) در مسجد روضه محمدیه این شهر به خاک سپرده شد.

حضرت امام خمینی (ره) در پیامی به مناسبت شهادت وی فرمودند «اینجانب دوستی عزیز که بیش از ۳۰ سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کرده ام از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد.»

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۲۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد انفجار تروریستی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران انفجار تروریستی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران انفجار تروریستی یزد انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل