Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:45:07 GMT

عمده محدودیت‌های کرونایی در اتریش آسان شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۱۷۲۴

عمده محدودیت‌های کرونایی در اتریش آسان شد

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، طبق آئین‌نامه جدید دولت اتریش مقررات مربوط به اجباری بودن استفاده از ماسک صورت و ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تمامی استان ها و محدودیت ساعت فعالیت رستوران ها لغو شد. رستوران ها نیز مجاز هستند تا ۷۵ درصد از ظرفیت خود را پذیرش کنند. این محدودیت هم ۲۲ روز دیگر به کل لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برگزاری جشن ها و برنامه های فرهنگی تا سقف ۵۰۰ نفر در فضای بسته مجاز شناخته شده است.

برخی از مهم ترین موارد آیین نامه جدید به شرح زیر هستند:

-   کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها محدودیت زمانی برای فعالیت نخواهند داشت و مشتریان نیز ملزم به استفاده از ماسک صورت نخواهند بود. همچنین تعداد گروه‌هایی که در این واحدها حضور خواهند داشت، محدود به تعداد خاصی نخواهند بود. علاوه براین، ارائه غذا و نوشیدنی به میهمانان و مشتریان به صورت ایستاده مقدور خواهد بود. 

-  ارائه مدارک مربوط به قانون ۳G (تست منفی کرونا، کارت واکسیناسیون یا تاییدیه بهبودی) برای تمام فعالیت‌های تفریحی، اقامتی، فرهنگی و ورزشی همچنان لازم است.

-  در اماکنی که قانون۳G  برای همه رعایت شده باشد، استفاده از ماسک ضرورت نخواهد داشت. البته استفاده از ماسک همچنان در محل‌های مربوط به حمل و نقل عمومی (فعلا تا ۲۲ جولای) و فضاهای بسته محوطه مشتریان در واحدهای تجاری و صنفی ضروری است. استفاده از ماسک‌های معمول که قابلیت پوشاندن بینی و دهان را دارند (MNS) کافی خواهد بود و استفاده از ماسک‌های FFP-۲ دیگر ضروری نیست.

-  تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر، باید یک هفته قبل از برگزاری مراسم، ثبت نام الکترونیکی انجام شود. افراد باید برای شرکت در این مراسم از قانون ۳Gتبعیت کنند. برای گردهم‌آیی‌ها و مراسمات بیش از ۵۰۰ نفر نیز علاوه بر ثبت نام،‌ نیاز به اخد مجوز هست. برای گردهم‌آیی‌های کمتر از ۱۰۰ نفر، هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای برگزاری مراسم بیش از ۱۰۰ نفر، برگزارکننده باید شیوه‌نامه خود برای پیش‌گیری از ابتلاء به کرونا در مراسم را کتباً ارائه کرده و کارشناس ویروس کرونا استخدام کند.

-  از تاریخ ۲۲ جولای هم محدودیت استفاده از ماسک در واحدهای تجاری و صنفی برداشته خواهد شد (به استثناء داروخانه‌ها، ‌سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و شعبات پُست). محدودیت ظرفیت نیز از ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۱ به طور کل لغو خواهد شد.

ورود از ایران به اتریش با رعایت قانون ۳G و به شرط ورود به قرنطینه

طبق آخرین تغییرات ایجاد شده در آئین نامه ورود به اتریش از تاریخ اول ژوئیه ۲۰۲۱ کشورهای  جهان از نظر شرایط ورود به اتریش به سه گروه زیر تقسیم شده اند:

۱- گروه اول: کشورها و مناطق با میزان خطر اندک

افرادی که از این کشورها به اتریش سفر می کنند می توانند با ارائه یکی از موارد لحاظ شده در قانون ۳G (تست منفی، کارت واکسیناسیون،  یا تاییدیه بهبودی) بدون قرطینه وارد شود و یا نتیجه آزمایش منفی کرونا خود را ظرف ۲۴ ساعت بعد از ورود ارائه نماید.

این کشورها عبارتند از:

آلبانی،آندورا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، فورستنتورم، لیختنشتاین، یونان، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، رومانی، سن مارینو، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، جمهوری چک، مجارستان، واتیکان، هنگ کنگ، ماکائو، مقدونیه شمالی، عربستان سعودی ، صربستان، تایوان، تایلند، ایالات متحده آمریکا و ویتنام.

۲- گروه دوم: کشورهای دارای گونه های جهش یافته ویروس کرونا

کشورها یا مناطقی  که  جهش های مختلف ویروس کرونا در آنها رواج دارد. برای این کشورها محدودیت بیشتری در نظر گرفته شده است. ورود از این کشورها به اتریش اساسا ممکن نیست ولی در شرایط استثنایی با داشتن تست منفی PCR و ورود به قرنطینه امکان پذیر می باشد. افراد دارای کارت دیپلماتیک و یا افرادی که برای سفر کاری به وین عزیمت می نمایند، از قرنطینه معاف هستند اما می بایست در بدو ورود نتیجه تست منفی کرونا PCR  در اختیار داشته باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود به اتریش را دارند دارند، می بایست در سامانه Pre-travel clearance   ثبت نام نمایند.

فهرست این کشورها به شرح ذیل است :

بوتساوانا، برزیل، اسواتینی، هندوستان، لزوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نپال، زامبیا، زیمبابوه، آفریقای جنوبی، اروگوئه و بریتانیا.

۳- گروه سوم: سایر کشورها

ورود از این کشورها با رعایت قانون ۳G (تست منفی، کارت واکسیناسیون،  یا تاییدیه بهبودی) و به شرط ورود به قرنطینه مجاز می باشد. کسانی که از این کشورها به اتریش وارد می شوند و گواهی واکسیناسیون به همراه دارند ( ۱۴ روز پس از انجام واکسیناسیون کامل) و یا سفر کاری داشته و یا دارندگان کارت شناسایی دیپلماتیک از قرنطینه معاف می باشند. کسانی که از این کشورها قصد ورود به اتریش دارند و ملزم به قرنطینه هستند، باید در سامانهPre-travel clearance   ثبت نام نموده و حتما هنگام ورود به اتریش می بایست تست منفی کرونا به همراه داشته باشند. افراد وارد شده از این کشورها، پس از ۵ روز و با ارائه تست منفی PCR می توانند از قرنطینه خارج شوند.

با توجه به اینکه ایران در گروه سوم «سایر کشورها» قرار گرفته است، بدیهی است مقررات ذکر شده برای این گروه از کشورها برای ورود اتباع کشورمان به اتریش لحاظ می گردد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وین مسافرت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وین مسافرت ویروس کرونا وین مسافرت استفاده از ماسک ورود به اتریش ویروس کرونا منفی کرونا تست منفی قانون ۳G ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند

ایتنا - از حالت یک دستی تایپ کردن گرفته تا ارسال ایموجی‌های سفارشی، قابلیت‌هایی است که Gboard در اختیار کاربران می‌گذارد.
یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های صفحه‌کلید مورد استفاده کاربران اندروید و iOS، صفحه‌کلید گوگل است که با نام Gboard نیز شناخته می‌شود، که عملکردهای زیادی را ارائه می‌کند که نوشتن و انجام کارها را در گوشی‌های هوشمند آسان‌تر می‌کند.

به گزارش ایتنا، از حالت یک دستی تایپ کردن گرفته تا ارسال ایموجی‌های سفارشی، قابلیت‌هایی است که Gboard در اختیار کاربران می‌گذارد. در اینجا 5 نکته و ترفند برای بهبود تجربه تایپ در موبایل و تبلت آورده شده است. اگر اپلیکیشن «Gboard» در گوشی شما موجود نیست، می‌توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.
  از حالت تایپ با یک دست استفاده کنید
گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای بزرگ شده‌اند که اگر می‌خواهید پیامک ارسال کنید، باید آن را با دو دست نگه دارید.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید که صفحه کلید را کوچک‌تر کنید تا بتوانید در حالی که گوشی را با یک دست گرفته‌اید به راحتی تایپ کنید.

برای فعال کردن حالت یک دستی در Gboard، کافی است دکمه کاما را به مدت طولانی فشار دهید و از منوی شناور ظاهر شده، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و گزینه حالت یک دست را انتخاب کنید.

انجام این کار صفحه کلید را کوچک‌تر می‌کند و تایپ با یک دست را راحت می‌کند.

برای بازگشت به حالت عادی، روی دکمه با 4 فلش کلیک کنید و صفحه کلید به اندازه کامل باز می‌گردد.

 

  ایموجی‌ها را مخلوط و مطابقت دهید
اگر نمی‌توانید همان ایموجی را پیدا کنید که با پیام متنی و منظور شما مطابقت داشته باشد، برنامه Emoji Kitchen Gboard ممکن است برایتان مفید باشد، Emoji Kitchen Gboard دو ایموجی را برای ایجاد یک برچسب جدید ترکیب می‌کند.

برای استفاده از آن‌ها، مطمئن شوید که تغییر استیکرهای شکلک در قسمت Emoji، Stickers و GIF تنظیمات برنامه روشن است.

اکنون، فقط دو ایموجی را در هر برنامه‌ای که می‌خواهید متن ارسال کنید وارد کنید، Gboard یک برچسب جدید با ترکیب این دو ایموجی ایجاد می‌کند و شما می‌توانید استیکر تازه ایجاد شده را با ضربه زدن روی آن ارسال کنید.
  از کلید فاصله به عنوان مکان نما استفاده کنید
ویرایش متن در گوشی‌های هوشمند گاهی اوقات می‌تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر در تلاش برای رفع خطاهای گرامری هستید.

Gboard یک ویژگی جالب دارد که کاربران را قادر می‌سازد تا از دکمه Space برای حرکت مکان‌نما هنگام تایپ استفاده کنند.

برای انجام این کار، کافی است هنگام تایپ، کلید فاصله را طولانی فشار دهید و انگشت خود را به چپ یا راست بکشید تا مکان نما به سرعت به جایی که می‌خواهید منتقل شود.

    صفحه کلید شناور را فعال کنید
اگر از دستگاهی با صفحه نمایش بزرگ مانند تبلت استفاده می‌کنید، تجربه تایپ می‌تواند بسیار دست و پا گیر باشد، زیرا باید دستگاه را در دستان خود بگیرید و دکمه های روی صفحه را همزمان فشار دهید.

و اگر از حمل یک دستگاه حجیم فقط برای تایپ خسته شده اید، حتماً حالت شناور Gboard را امتحان کنید. همانطور که از نام آن پیداست، صفحه کلید شناور را می توان در هر نقطه از صفحه قرار داد و بر اساس ترجیح شما اندازه آن را تغییر داد.

برای استفاده از حالت شناور، کافی است روی دکمه سمت چپ ردیف بالا در Gboard ضربه بزنید و گزینه Floating را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن آن، فقط همین روش را دنبال کنید.
  در حین تایپ کردن ترجمه کنید 
آیا می‌خواهید برای کسی پیام ارسال کنید که زبانی که می‌نویسید یا صحبت می‌کنید را نمی‌فهمد؟ ویژگی ترجمه زنده Gboard ممکن است راه حلی برای این مشکل شما باشد.

این تابع تنها با یک کلیک فاصله دارد و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ترجمه متن بدون باز کردن برنامه گوگل ترنسلیت (Google Translate) است. برای انجام این کار، چهار نقطه داخل دایره سمت چپ را به مدت طولانی فشار دهید، پنجره‌ای با چندین گزینه ظاهر می‌شود.

بر روی گزینه "Translate" کلیک کنید و سپس می‌توانید زبانی را که می‌خواهید متن را به آن ترجمه کنید انتخاب کنید. قابل ذکر است که در میان گزینه‌ها صفحه کلید شناور و استفاده از حالت تایپ با یک دست نیز وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • هشدار برای بایرن مونیخ
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت