Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:32:57 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۱۷۹۶

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

شهرضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا از آغاز برداشت طالبی و گرمک از سطح ۲۲۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

امیر صفرپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زمین‌های زراعی منطقه به خبرنگاران گفت: علاوه بر مزارع بخش پُرزان، در دشت مهیار نیز عملیات   برداشت این محصولات تابستانی آغاز شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال هشت هزار و ۳۰۰ تن طالبی از این دشت‌ها و مزارع برداشت و روانه بازار مصرف استان، شهرستان و سایر شهرهای همجوار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به برداشت ۹ هزار و ۱۰۰ تن طالبی و گرمک در سال گذشته افزود: امسال با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی شاهد کاهش سطح زیر کشت طالبی بودیم.

به گفته صفرپور، سطح زیر کشت طالبی بدلیل خشکسالی از ۴۰۰ هکتار در سال‌های عادی به ۲۶۰ هکتار در سال ۹۹ و ۲۲۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

این مسوول، متوسط تولید طالبی و گرمک در هر هکتار از مزارع را حدود ۳۸ تن برآورد کرد و گفت: همه مزارع کشت صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز هستند.

از مجموع ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت پاییزه و ۲ هزار و۴۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردار شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی، سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.

شهرستان شهرضا  در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.

خور و بیابانک 

فرماندار خور و بیابانک گفت: اتاق پیش سرد کشتارگاه این شهرستان فعال نیست و تاکنون شهرداری شهرهای خور، جندق و فرخی اقدام به راه اندازی اتاق پیش سرد و اتاق کشتار نکرده اند.

عباس نظام الاسلامی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: با توجه به پیگیری‌ زیاد دامپزشکی برای فعال کردن اتاق پیش سرد کشتارگاه و اتاق کشتار، هنوز این کار در شهرستان به سرانجام نرسیده است.

وی هشدار داد: نبود اتاق پیش سرد می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های خطرناک از طریق گوشت شود.

شهرستان خور و بیابانک با در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

سمیرم 

شورای حل اختلاف بخش پادنا در جنوب سمیرم  افتتاح شد.

 رییس دادگستری شهرستان سمیرم در آیین افتتاح این واحد قضایی در شهر بیده مرکز بخش پادنای بزرگ اظهار داشت: افتتاح این شورا، مطالبه مردم این روستاها و حتی عشایر مستقر در این بخش بود.

به گفته آرش ابراهیمی، فاصله شهر بیده و بخش پادنا با مرکز شهرستان ۱۱۰ کیلومتر است با فعالیت شورای حل اختلاف در بیده، دیگر نیازی به تردد در این مسیر طولانی نیست.

رییس دادگستری سمیرم ادامه داد: شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی و تاثیرگذارند که سر و کارشان با مردمی است که مشکلات آنها را می توان در کمترین زمان بررسی و حل کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰ روستا و حدود ۱۷ تیره عشایری در منطقه تصریح کرد: دسترسی به امکانات اداری، دولتی و حکومتی در جنوب سمیرم موجب رضایتمندی بیشتر اقشار مختلف مردم و روستاییان خواهد شد.

رییس دادگستری سمیرم با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز تاثیر گذاشته است، خاطرنشان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، فعالیت شوراها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

رُهام جباری بخشدار بخش پادنای بزرگ نیز گفت: بیشتر مراجعات عمومی و اختلافی در دادسراها و شوراهای حل اختلاف مربوط به مسایل زمین، کشاورزی، آب و منابع طبیعی است.

وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت شوراهای حل اختلاف به کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها بینجامد.
 شهر تازه تاسیس بیده تا مرکز شهرستان سمیرم ۱۱۴ کیلومتر و تا مرکز استان ۲۷۴ اصفهان کیلومتر فاصله دارد.
شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها شهرضا خور و بیابانک صیفی جات خشکسالی اصفهان سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرضا خور و بیابانک صیفی جات شهرضا خور و بیابانک صیفی جات خشکسالی اصفهان سمیرم خور و بیابانک اتاق پیش سرد حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • خبرهای خوش مهمان خاص جنوب تهران
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار