Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین گفت: کلید واژه و محور فعالیت ها در دوره مدیریت جدید تعامل با دستکاهها و رسانه ها و تقویت اقتدار پزشکی قانونی بر مبنای مستندات و شواهد در کشف حقیقت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسعود قادی پاشا معاون پزشکی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، قاسمی دادستان، عباسپور نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران قضایی که در دادگستری قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات 5 ساله بهزاد ولیزاده مدیرکل سابق، مصطفی جعفرزاده به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی جعفر زاده در این مراسم گفت: شرایط سختی را سپری کریم و مجموعه توانمند پزشکان، کارشناسان و کارمندان تلاش زیادی انجام دادند تا مسیر خدمت رسانی متوقف نشود.

وی بیان کرد: در دوره مدیریت جدید کلید واژه هایی را دنبال کرده و تلاش می کنیم تا پزشکی قانونی قدرتمندی داشته باشیم که مبتنی بر شواهد و مستندات گره گشا باشد.

جعفرزاده اضافه کرد: در حوزه پزشکی قانونی دیدگاههای کارشناسی تبعات و جوانبی دارد که تنها با قدرت می توان خدمت مناسبی ارائه کرد.

 مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین یادآورشد: ارباب رجوع باید بداند با مراجعه به سازمان حقش ادا می شود این که دستگاه قضایی در کشف حقیقت به نظر کارشناسی اهمیت می دهد ارزشمند است.

جعفرزاده اظهارداشت: در کشف حقیقت باید بتوانیم حواشی احتمالی نارضایتی را از بین ببریم و همه نهادها مثلا بیمه بداند حوادث ساختگی را سازمان کشف می کند و یا کسانی که بخواهند حقیقت را پنهان کنند، ناظران پزشکی قانونی مراقب هستند و اجازه تضییع حق کسی را نمی دهند.

وی گفت: همه نظریات پزشکی قانونی باید مستند و مبتنی بر شواهد باشد تا رضایت مردم از حاکمیت حاصل شود.

جعفرزاده یادآورشد: پزشکی قانونی نیازمند تعامل با سایر دستگاهها و نهادهاست و ما هم تلاش می کنیم ضمن همکاری با همه ادارات به کیفی سازی خدمات دست یابیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم با کمک رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی هم اقدامات موثری انجام دهیم و مردم با خدمات این سازمان بیشتر از گذشته آشنا شوند.

در این مراسم بهزاد ولیزاده مدیرکل سابق هم گزارشی از اقدامات 5 سال گذشته ارائه کرد.

ولیزاده گفت: در معاینه اجساد سه ماه انباشت داشتیم و شناسایی سموم با تاخیر انجام می شد که این وضعیت را با جایگزینی روش جدید به صورت فشرده انجلم دادیم و در شش ماه گدشته تاخیرات جبران و نمونه های باقیمانده عملیاتی شد.

وی بیان کرد: میانگین زمان پاسخگویی به مراجع قضایی در کشور 67 روز و در قزوین 45 روز است و با راه اندازی «دادپزشک» توانستیم مراکز صدور جواز دفن را علمی کنیم.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته علمی سازی صدور جواز دفن در استان، افزایش 116 درصدی اعتبارات جاری، 429 درصدی اعتبارات عمرانی و 150 درصدی اعتبارات ملی از مهمترین کارهای انجام شده است.

ولیزاده تصریح کرد: با تشکیل تیم های بهبود توانستیم ایستایی ارباب رجوع را به نصف کاهش دهیم و مراجعان پس از معاینه از اداره خارج می شوند و نیازی به معطل شدن در اداره ندارد و با راه اندازی سامانه تخصصی سازمان برای حذف فیزیکی گواهی و نظرات کارشناسی به مراجع قضایی و نوسازی و ارتقای تجهیزات الکترونیکی اقدام شد.

وی گفت: برای احداث سالن تشریح تاکستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و تامین میز تشریح و سردخانه تاکنون 18 میلیارد ریال هزینه شده و امسال افتتاح می شود که شهر آوج را هم پوشش خواهد داد و برای آبیک مجوز و زمین تهیه شده ولی ساختمان بویین زهرا بلاتکلیف است.

ولیزاده کمبود فضای فیزیکی و نیروی کارشناسی و پزشک را از مهمترین مشکلات پزشکی قانونی استان قزوین عنوان کرد و خواستار توجه به رفع آن شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشکی قانونی قزوین پزشکی قانونی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت