Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا پوراسماعیل با اشاره به اینکه دومین دوره مشاور رایگان حقوقی به مساجد حاشیه اراک در هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: در این طرح علاوه بر حضور حقوق دانان معاونان رئیس کل دادگستری استان مرکزی هر شب برای ارائه مشاوره‌های حقوقی در خانواده به مدت یک هفته حاضر می‌شدند.

وی ادامه داد: در هفته قوه قضائیه هر شب در ۲ مسجد حاشیه شهر اراک مشاوره حقوقی رایگان صورت می‌گرفت در واقع ۱۴ مسجد در هفته قوه قضائیه طرح مشاوره حقوقی رایگان در آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و ارتقای سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: از این تعداد مساجد ۱۳ نفر از معاونین رئیس کل و معاون دادستان عمومی انقلاب اراک به صورت مستمر مشاور حقوقی ارائه کردند و برای هر مسجد ۶ نفر مشاور حقوقی انجام می‌داد که ۲ نفر معاونین رئیس کل و معاونین دادستان و ۴ نفر حقوقدان بودند.

پور اسماعیل با اشاره به اینکه در طرح مشاور رایگان حقوقی به مساجد حاشیه شهر اراک ۳۵ نفر حقوقدان مشارکت داشتند، گفت: تعداد ۱۲۵ نفر ساعت مشاوره حقوقی رایگان در مساجد شهر اراک در هفته قوه قضائیه صورت گرفت که عموماً مشاوره‌ها در حوزه پرونده زندانیان، مشاوره حقوقی خانواده، مشکلات حوزه شهرداری، وقفی و غیره بود.

وی گفت: هر شب به طور میانگین در هر مسجد ۳۵ تا ۴۰ نفر مورد مشاوره حقوقی رایگان قرار می‌گرفتند که در مجموع ۵۶۰ نفر در اراک در هفته قوه قضائیه از سوی اداره مشارکت‌های مردمی و ارتقای سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی مشاور حقوقی دریافت کردند.

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و ارتقای سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در پایان بیان کرد: به دلیل اهمیت رفع مشکلات حاشیه شهر در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ملاک انتخاب مساجد در این طرح مساجد حاشیه شهر اراک بوده است و این معاونت به دنبال این است که این طرح را در طول سال برای تمامی مساجد شهر اراک در فاز اول توسعه دهد.

کد خبر 5248574

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک هفته قوه قضاییه دادگستری استان مرکزی مشاوره حقوقی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان شیوع کرونا ایلام کنکور سراسری انتخابات 1400 واکسن کرونا اردبیل قوه قضاییه عکس استانها اراک دادگستری استان مرکزی مشاوره حقوقی رایگان پیشگیری از وقوع جرم هفته قوه قضائیه معاونت اجتماعی حاشیه شهر شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌