Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عبدی زاده، مدیر یکی از شرکت های پرورش شترمرغ گفت: ایران در بحث تولید گوشت شترمرغ بعد از کشور آفریقا مقام دوم را در دنیا دارد؛ تولید گوشت شترمرغ از لحاظ اقتصادی صرفه بالایی دارد، زیرا این پرنده به ازای هر چهار کیلو خوراکی که مصرف می‌کند یک کیلو گوشت می دهد، اما گوساله به ازای هر ۹ کیلو خوراکی که می خورد، یک کیلو گوشت به بدنش افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مصرف آب شترمرغ نیز پایین است و به ازای هر یک کیلو وزنی که دارد حدود ۲۸۰ لیتر آب مصرف می‌کند، در مقابل گوساله به ازای هر کیلو وزنش ۱۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

عبدی زاده گفت: خوشبختانه در حوزه مصرف گوشت شترمرغ فرهنگ سازی انجام شده است و در حال حاضر مصرف خوبی در کشور دارد؛ گوشت شترمرغ دور ریز ندارد و دارای کلسترول کمی است، همچنین پروتئین و آهن بالایی دارد و به عنوان یک گوشت رژیمی شناخته می‌شود.

او با بیان این که گوشت شترمرغی که در البرز به تولید می رسد به استان‌های همجوار تهران و قزوین هم صادر می شود، افزود: شترمرغ پرنده‌ای است که از پوست، پر، تخم مرغ و روغنش هم می‌توان استفاده کرد؛ از چربی این پرنده برای تهیه کرم های آرایشی و بهداشتی، روغن، درمان جای سوختگی و بخیه استفاده می‌شود.

مدیر شرکت پویندگان صنعت تکین البرز گفت: همچنین پر شترمرغ خاصیت غبارروبی بالایی دارد و چرم پوست آن به دلیل مقاومت بالا جنبه بالای صادراتی دارد و حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از چرم‌های تولیدی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود و عمر مفید چرم شتر مرغ ۲۵ سال است.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید ملی توسعه اقتصادی گوشت شترمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی پراید حامل موادافیونی مطلع شدند. 
وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر شامل؛ ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن