Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:47:03 GMT

کاهش ۸۴ درصدی بارش بهاری در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۳۴۸۴

کاهش ۸۴ درصدی بارش بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش «تابناک»، مهران چراغپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بهار سال آبی جاری تنها ۲۱ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید این در حالی است که بارش‌ بلندمدت فصل بهار استان ۱۳۵ میلیمتر بوده است که حاکی از کاهش ۱۰۴ میلیمتری بارندگی‌ها است.

وی ادامه داد: در مجموع بارش‌های سال آبی جاری استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش دارد که نشانه تشدید خشکسالی هواشناسی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا پایان سال آبی جاری (۳۱ شهریور) احتمال بارش موثری که تمامی استان را فرا گیرد وجود ندارد و به نظر می‌رسد بارش‌های استان از ۳۸۵ میلیمتر فراتر نرود.

چراغپور در ادامه به شرایط جوی استان در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار رقیق و در ساعات بعدازظهر به ویژه برای نواحی شرقی و شمالی استان افزایش لحظه‌ای وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرعت باد در برخی مناطق خیزش گرد و خاک محلی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: دما نیز طی روزهای آینده افزایشی نسبی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هم‌اینک ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای چهارمحال و بختیاری کاهش بارندگی خشکسالی طالبان انتخابات 1400 کرونای دلتا محسنی اژه ای چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه در تعطیلات جاری ۱۰۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سیدتیمور حسینی اظهار داشت: از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۱۴ امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) در مجموع ۱۰۹ نفر در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است افزود: در همین مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد تصادفات را ۸۸ فقره اعلام کرد و گفت: به طور میانگین بیشترین تصادف در محورهای مواصلاتی رخ دادند.

سردار حسینی بیشترین میزان تصادف و مرگ را در محورهای شمالی عنوان کرد و گفت: مازندران و گیلان بیشترین فوتی و مجروح را داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 750504

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • بامداد امروز بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای