Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@20:12:05 GMT

هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۳ استان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۳۷۰

هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در ۱۳ استان از کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و دما در سواحل شمالی به طور نسبی کاهش می‌یابد.

 در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز یکشنبه تا اواسط هفته در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم خواهد بود و سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی شده است. روز یکشنبه نیز خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی آن و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تغییر نوع توده هوا توام با افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رگبارباران، رعدوبرق، احتمال تگرگ در مناطق مستعد، برخی نقاط اصابت صاعقه، وزش بادشدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ : اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای قزوین، زنجان، البرز، سمنان و تهران.

شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ : مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استانهای البرز، سمنان، تهران.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به علت کاهش دید، احتمال جاری شدن رواناب بصورت نقطه ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع، تقویت سازه های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و بکارگیری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سازمان هواشناسی هواشناسی اخبار حوادث سازمان هواشناسی کشور پیش بینی هواشناسی وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها بپرهیزند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی مهر؛ مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعد‌ازظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه 17 اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

یزدی مهر در خصوص لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره پرهیز شود.

سیلاب در خیابان‌های زابل/ سیستان بارانی شد + فیلم

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه های مذکور در آماده باش خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود/صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در کشور 
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۵؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی