Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت حدود چهار ماه از باز شدن سینماها بسیاری از پردیس‌های سینمایی و سالن‌ها حاضر به باز کردن سینماهای خود نشدند و در عمل با باز بودن سینماها هم اتفاق خاصی روی نداده است.

خبرگزاری میزان - شکی نیست کرونا تمام معادلات سینمایی ایران را به طرز بی‌سابقه‌ای بر هم زده و در این روزها با توجه به اخباری مبنی بر پیک پنجم کرونا نمی‌توان چندان امیدی به چرخه اکران فیزیکی فیلمهای سینمایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اولین روزهای تعطیلی سینماها تقریبا همه تهیه‌کنندگان و فیلمسازان با امید به گذرا بودن پاندمی و تحت کنترل درآوردن آن امیدوار به اکران فیلمهای خود با باز شدن سینماها بودند. اما این امید پس از چندماه باز و بسته شدن‌های پی در پی سینماها به خاطره‌ها سپرده شد و در حال حاضر حتی خوشبینانه‌ترین تهیه‌کنندگان و کارشناسان حوزه فرهنگ هم انتظار معجزه ندارند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

پس از گذشت حدود چهار ماه از باز شدن سینماها بسیاری از پردیس‌های سینمایی و سالن‌ها حاضر به باز کردن سینماهای خود نشدند و در عمل با باز بودن سینماها هم اتفاق خاصی روی نداده است.

سید جمال ساداتیان معاون اجرایی پردیس سینمایی قلهک در گفت‌وگویی تازه منتشر شده اعلام کرده این سینما از یک سال گذشته تاکنون بسته مانده است، پردیس سینمایی قلهک، از بعد از اولین تعطیلی اجباری برای شیوع ویروس کرونا دیگر فعالیت خود را در زمینه اکران فیلم‌های سینمایی ادامه نداده است. مردم جامعه چندان تمایلی به حضور در سینماها ندارند و بیشتر نگران آن هستند که در چنین فضایی درگیر ویروس کرونا شوند.همین مسئله سبب شده است تا فعالیت‌های پردیس سینمایی قلهک بسیار محدود شود. متاسفانه پیک پنجم کرونا در کشور در راه است و با توجه به اخباری که منتشر می‌شود، تهران نیز به زودی دوباره در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و همین مسئله شرایط را سخت‌تر می‌کند.

*در این میان با توجه به حجم فیلم‌های سینمایی تولید شده می‌توان از ظرفیت‌های اکران فیلمهای آنلاین آثار سینمایی بهره برد. به نظر می‌رسد شرایط زیرساختی پلتفرمهای آنلاین بهتر از قبل و شرایط سهم‌دهی به صاحبان آثار بیشتر شده است.

محمد صراف رئیس انجمن «شرکت‌های نمایش ویدئوی آنلاین» شرایط نامناسب اکران آنلاین و علت عدم عرضه فیلم‌های سینمایی جدید را امید به اکران فیزیکی آثار در آینده می‌داند و می‌گوید:  تهیه‌کنندگان به واسطه رونق نسبی سینماها و امید به اکران فیلم‌های خود بر پرده دیگر رغبتی به ارائه فیلم‌های خود در بستر آنلاین ندارند. به‌خصوص که خبرها حاکی از رونق سینماها در کشورهای پیشرفته، پس از تزریق واکسن منتشر شده است و بسیاری را به آینده امیدوار کرده است. در این موقعیت تهیه‌کنندگان ترجیح می‌دهند جلوی اکران آنلاین آثار خود را بگیرند و منتظر اکران عمومی بمانند.

*بدیهی است خوشبینی تهیه‌کنندگان به اکران آثار خود مطابق با واقعیت نیست و با توجه به آینده نامعلوم سینماها و نیامدن مخاطبین به سینماها باید لااقل برخی از آثار را روانه اکران اینترنتی کرد.

صراف همچنین اظهار کرد: در اکران آنلاین، پلتفرم عرضه‌کننده فیلم، سهم ناچیزی از درآمد حاصل از فروش بلیت دارد و به منظور حمایت از فیلم‌های سینمایی نزدیک به ۹۰ درصد این درآمد به تهیه‌کننده فیلم تعلق می‌گیرد. اکران آنلاین یک فیلم، هزینه‌هایی مانند تبلیغات محیطی و نصب بیلبورد برای یک پلتفرم دارد و به واسطه بالا بودن هزینه تبلیغات، عملاً اکران آنلاین هیچ سودی برای پلتفرم‌ها ندارد.

*با این حال به نظر می‌رسد یکی از دلایل عمده رغبت نداشتن تهیه‌کنندگان فیلمها به اکران آنلاین نبود قانون کپی‌رایت و قاچاق فیلمها است. با قاچاق فیلمها بستر قانونی لازم برای حمایت از صاحب اثر وجود ندارد و باید زیرساختهای کشور در این زمینه فراهم باشد. با توجه به اینکه تهیه‌کنندگان در این زمینه تصمیم اصلی را می‌گیرند دست سازمان سینمایی هم در این حوزه بسته است.

آنچه امروز شاهدش هستیم امید تهیه‌کنندگان به بازگشایی و رونق مجدد سالن‌های سینمایی در آینده نزدیک است و در این شرایط، طبیعی است که تن به اکران آنلاین نمی‌دهند با کمی تغییر این دیدگاه خوشبینانه و با تمام معایب و نواقص اکران آنلاین؛ تسهیلات ارائه شده از سوی پلتفرمها برای اطمینان خاطر تهیه‌کنندگان می‌تواند بحث اکران اینترنتی را جدی‌تر از قبل مطرح کند. پیش از این هم مدیران پلتفرمهای آنلاین اعلام همکاری بیشتر در این زمینه کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران فیلم های سینمایی تهیه کنندگان اکران آنلاین اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینما‌های این موسسه در دو روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینما‌های ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است، بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در دو روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینما‌های جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و دو سالن ممتاز، در این دو روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این دو سینما بوده اند و هر کدام از سینما‌ها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در دو روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینما‌های راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقمندان به سینما است.

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • پایان صدر نشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت