Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:08:54 GMT

یک پنجم جوازهای تاسیس به سرانجام می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۴۷۳۹

یک پنجم جوازهای تاسیس به سرانجام می‌رسد

ایسنا/فارس رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد جوازهای تاسیس به سرانجام می‌رسد و اگر سازو کاری اندیشیده شود که کل این جوازهای تاسیس به بار بنشیند تحولی بزرگ در حوزه صنعت، معدن و تجارت فارس رخ می‌دهد.

 سهراب شرفی جمعه ۱۱ تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز صنعت، معدن و تجارت گفت: هر ساله به همین مناسبت همایشی برگزار و کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی برتر با توجه به ارزیابی‌ها و کار کارشناسی شناسایی و معرفی می‌شدند، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و مشکلاتی که به وجود آمده این همایش به سه ماه دیگر موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه صمت فارس، صدور جواز واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی را اولین دستور کار این خانه اعلام و اضافه کرد: در کنار عمل به این دستورالعمل گاها هم به دلایل خاصی استثنائاً اگر سازمان صمت استان موافقت کند در خارج از این نواحی هم در صورتی که واحدی می‌تواند در رونق اقتصادی تحولی ایجاد کند و منشأ اشتغال و حرکت باشد، مجوز صادر می‌کنیم.

شرفی بیان کرد: به دنبل این روند که با حمایت سازمان صنعت معدن و تجارت همراه بودیم و حمایت تنگاتنگ و فعالیت کارشناسی کارشناسان و مدیریت سازمان، خانه صنعت توانسته در جایگاه نخست از این حیث در سطح کشور قرار بگیرد.

او اعلام کرد: سال گذشته تا پایان اسفندماه ۱۸۵۷ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در فارس صادر شد و بر اساس آمار و تعداد زیاد صدور مجوزها که توسط کارشناسان خود خانه و همراهی سازمان انجام شده نشان دهنده سرعت عمل‌ مان در این موضوع است به گونه‌ای که خود سازمان اذعان دارد که اگر در گذشته صدور جوازها ۴ تا ۵ روز یا بیشتر یا کمتر زمان می‌برد امروز این حرکت در خانه صنعت استان فارس تقریباً به دو ساعت هم گاهی و یا حداکثر یک روز تقلیل یافته است.

رئیس خانه صمت فارس افزود: این سرعت عمل باعث شده است که ما بار سنگینی را از دوش دولت برداشتیم و این موضوع بخش خصوصی را هم درگیر کرده و بخش خصوصی در این موضوع احساس مسئولیت کرده و باعث شده که خدمات بهتری به متقاضیان داده شود.

شرفی گفت: خوشبختانه در سال جدید در حالی که در ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ قرار گرفته‌ایم ۶۹۱ جواز صادر شده که از این تعداد در حوزه شیمیایی تقریباً ۲۴۳ مجوز در رسته فلزی، برق و الکترونیک، ۲۰۳ مجوز در رسته ارزهای دیجیتال و ۲۴۵ مجوز کانی و غیرفلزی و دارویی است.

او در خصوص بهره برداری این مجوزها نیز گفت: اختیار پروانه بهره برداری را تا الان به ما نداده‌اند و سازمان آن را صادر می‌کند طبیعی است با توجه به بروکراسی شدیدی که در حوزه واگذاری و حامل‌های انرژی، برق، آب و گاز که امروز فضای طاقت فرسایی است و زمان می برد، اگر سرعت بالا باشد زودتر از یکسال بهره برداری‌ها اتفاق نمی‌افتد. 

رئیس خانه صمت فارس تاکید کرد: ما در حال تلاش هستیم که در این زمینه هم کمک کنیم و قرار است در آینده حوزه بهره برده داری هم به خانه صنعت واگذار گردد اگر این حوزه به ما واگذار شود قطعاً تلاش می‌کنیم که بسیاری از موانع را که به صورت بخشنامه است برداریم اگر چه در این موضوع قانون باید اصلاح شود اما بخش نامه‌ها قابل برداشتن و اصلاح است.

شرفی با تاکید بر اینکه جواز تاسیس یک امر مهم است و باید به آن بها داده شود، گفت: متاسفانه به دلیل ارزانی و کم بودن قیمت جوازها،  آن هم برای صنایعی که برای آن‌ها بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد قرار است سرمایه‌گذاری شود، خیلی به جواز بها داده نمی‌شود، این در حالی است که این جوازها اوراق بهادار است که امضای وزارتخانه و خانه صنعت دارد.

او گفت: بیش از ۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها فعال آنچنانی نیستند و به نظر می‌رسد که بیشتر آنها برای خرید و فروش زمین است و ۳۵ درصد این شهرک‌ها خالی است و هنوز ساخته نشده است. 

رئیس خانه صمت فارس از ایجاد مرکز داوری در خانه صنعت هم خبر داد و گفت: این مرکز به منظور حل مشکلات واحدهای صنعتی و غیرصنعتی است که توسط قوه قضاییه ایجاد شده است و خانه فارس اولین خانه در سطح کشور است که این مرکز را راه اندازی و اعلام موجودیت کرده است.

شرفی افزود: قوه‌ قضاییه علاقه‌مند بود حل مشکلات و داوری بین طرفین دعوا را برون‌سپاری کند و مسائل بخش خصوصی رفع و فصل کند و خوشبختانه قرار شد خانه های سراسر کشور به مرکز داوری مجهز شوند و قوه قضاییه به نتیجه رسید که ایجاد مرکز داوری در استان فارس توانسته به خوبی نقش خود را ایفا کند به همین دلیل علاقه مند شدند مرکز داوری در سراسر کشور در خانه‌های صنعت و معدن ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فارس خانه صنعت و معدن شهرک های صنعتی فارس جواز تاسیس صنعتی واحدهای صنعتی معدن و تجارت مرکز داوری خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگترین رویداد سالانه سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه فرانچایز کشور، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، زارع، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران و سایر فعالان حوزه کسب‌وکار در مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال افتتاح شد.

حدود ۳۰ برند معتبر داخلی و خارجی از جمله مجریان و مراکز آموزش فرانچایزینگ، برندهای پوشاک، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی و مولتی برندها در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اهمیت موضوع فرانچایز گفت: نشان‌سپاری تجاری از حیث به اشتراک‌گذاری روش و تجربه و کاهش هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار مناسب است و سطح نوینی از مدیریت کسب‌وکار را ارائه می‌دهد.

برادران در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه نمایشگاهی ایران‌مال، ابراز امیدواری کرد که صنعت و تجارت کشور از ظرفیت‌های این مجموعه بهره بیشتری ببرند.

محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس و مجری نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: صنعت فرانچایز در سطح جهانی صنعتی پویا است که در ایران در نقطه آغاز خود قرار دارد. این صنعت می‌تواند حدود یک درصد سرانه ناخالص ملی را از آن خود کند و اقتصادی پایدار را رقم بزند. وی افزود: ششمین دوره نمایشگاه فرانچایز به عنوان یک نمایشگاه فوق تخصصی با تمرکز بر شعبه‌پذیری و شعبه‌فروشی در حال برگزاری است.

اسدی مجموعه ایران‌مال را آینده صنعت نمایشگاهی کشور توصیف کرد و گفت: با توجه به تجربه برگزاری نمایشگاه‌های عام، تخصصی و فوق تخصصی در اکثر مراکز معتبر کشور، مرکز نمایشگاهی ایران‌مال در مقایسه با سایرین از زیرساخت و امکانات بسیار خوبی برخوردار و است و حضور در ایران‌مال باعث افتخار ما است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌هایی با موضوع صنعت فرانچایز برگزار می‌شود.

سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به حوزه فرانچایز و کسب‌وکار می‌توانند تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از این نمایشگاه در طبقه E۰ مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال بازدید نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6094040

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • تیم هندبال مس کرمان جشن قهرمانی را در خانه گرفت
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود