Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ"غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار او را فریب داده و مبلغ ۵۴ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود:شاکی مدعی بود در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه فروش " وام بانکی" مواجه شده و با فرد فروشنده تماس برقرار می‌کند که از او مبلغ ۵۴ میلیون ریال به عنوان بیعانه تقاضا می‌کند.

سرهنگ "براتی ادامه داد:فردشاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را علیرغم هشدار پلیس درخصوص سایت‌های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از تحویل کالا یا خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می‌کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان به مردم توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری نمایند مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلفی مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند. پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد، بنابراین سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید. خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و گزینه پرداخت در محل را مد نظر داشته باشید. در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی دستگیری کلاهبردار اینترنتی سایت تبلیغاتی دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: همه اقدام‌های لازم صدور- صورتحساب خرید گوشی همراه انجام شده است و تا سه ماه دیگر، اجرایی خواهد شد.

به گفته آقای برادران، هدف از اجرای این طرح، شفافیت در خرید گوشی همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • فروش اینترنتی دارو
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com