Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نامه مهرداد جمال ارونقی خطاب به قائم مقام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرح زیر است؛

« عطف به نامه شماره 47275/71 مورخ 1400/04/1 مدیر نوسازی توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای به استحضار می‌رساند  با توجه به این‌که در زمان شماره‌گذاری، وضعیت ظرفیت کامیون‌های وارداتی مشخص می‌شود و در آن زمان در شناسنامه مالکیت و کارت خودرو، ظرفیت توسط ناجا درج می‌شود که برابری ظرفیت کامیون‌های اسقاطی با ظرفیت کامیون‌های وارداتی به‌صورت دقیق امکان‌پذیر است، پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون‌ها در گمرکات:

1) شماره شاسی کامیون‌های اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شماره گذاری به ناجا اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2) در صورت بروز هرگونه مغایرت در تایپ موتور یا سایر مشخصات در صورت صدور مجوزهای قانونی با رعایت سال ساخت و بخشنامه‌های ابلاغی ضمن درج مشخصات صحیح موتور و.. در سوابق گمرک بدون استعلام مجدد نسبت به ترخیص کالا اقدام شود تا مراتب در زمان شماره‌گذاری ملحوظ نظر قرار گیرد.

3) یکی از مواردی که باعث عدم ترخیص کامیون‌های وارداتی در گمرکات شده تاخیر در صدور و ارسال کد رهگیری بانک است که در این خصوص پیشنها دمی‌شود در صورت تایید و پذیریش موضوع توسط وزارتخانه نسبت به ترخیص فوری کامیون‌ها اقدام و ارائه کد رهگیری بانک به زمان شماره‌گذاری کامیون‌های موکول شود.

4) با توجه به احتمال وجود ایرادات جزیی در حین تشریفات گمرکی، گمرک آمادگی دارد تا پذیرای حضور نمایندگان ان سازمان در گمرکات اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی موجود باشند.

در پایان نامه ارونقی تاکید شده مراتب فوق که کلا مورد موافق گمرک ایران است جهت ملاحظه ایفا، خواهمشند است دستور فرمایید این حوزه معاونت را از نتیجه اقدامات صورت پذیرفته مطلع تا اقدامات مقتضی به قید فوریت به‌عمل آید.

 طی روزهای گذشته اختلاف نظرهایی درباره مشکل مربوط به کُندی ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی از گمرکات بین وزارت راه و گمرک به وجود آمده و برخی مسئولان این دو دستگاه دولتی سخنانی را در نقد عملکرد دیگری بیان کرده بودند.

پربیننده ترین فلز زرد صعودی شد / مسیر صعودی فلزات گرانبها تجارت خارجی غیر نفتی رشد کرد / مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی در اردیبهشت‌ ماه چرا ۳۸ شرکت واردکننده کالاهایشان را از گمرک ترخیص نمی‌ کنند؟ بهره‌ برداری از دو طرح توسعه‌ ای شرکت مس با دستور رییس جمهور ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را ثبت کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک شماره گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران