Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – فرهاد ظریف، لیبرو و بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ۵+۱ در خصوص عملکرد آلکنو در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ و نتایج تیم ملی در این رقابت‌ها اظهار داشت: به نظرم آلکنو نتوانست انتظارات مردم و اهالی والیبال را برآورده کند. قبل از اعزام به لیگ ملت‌ها اعلام کردند که هدف از حضور در این مسابقات کسب آمادگی برای حضوری شایسته در المپیک است، اما فکر می‌کنم مطرح کردن این موضوع خودش یک سیاست بود تا درصورت کسب نتایج ضعیف بهانه‌ای باشد و بار پاسخگویی از دوش آلکنو برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها اعتبار والیبال ایران را زیر سوال برد.

وی افزود: نمی‌خواهم فقط انتقاد کرده باشم، زیرا آلکنو مربی بزرگی است، اما نتایج اخیرش با ایران خوب نبوده است. آلکنو در هر بازی از ترکیبی متفاوت استفاده کرد و این نشان می‌داد او به شناخت خوبی از بازیکنان نرسیده است. به نظرم نه تکلیف آلکنو با بازیکنان مشخص است و نه بازیکنان با او و کسی نمی‌داند جایش دقیقا کجاست. واقعا متوجه نشدم که چرا در برخی بازی‌ها تیم ایران تا لحظه آخر می‌جنگید و چرا در بعضی بازی‌ها آلکنو هم انگیزه برای پیروزی نداشت.

لیبروی سابق تیم ملی والیبال تصریح کرد: المپیک مهم است، اما لیگ ملت‌ها هم مسابقات کم اهمیتی نیست و بهترین تیم‌های جهان در این رقابت‌ها حضور دارند. تیم‌های قدرتمتدی مانند برزیل، لهستان و فرانسه با ترکیب اصلی خود حضور داشتند که این نشان از اعتبار و اهمیت این مسابقات دارد. می‌توانستیم با سیاست بهتر و برنامه‌ریزی کوتاه مدت نتایج بهتری در لیگ ملت‌ها کسب کنیم. در این دوره بازیکنان لژیونر خوبی داشتیم و بازیکنان خوبی نیز از لیگ برتر در تیم ملی بودند و می‌توانستیم جزو ۶ تیم برتر لیگ ملت‌ها بایستیم.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال با تاکید بر روز‌های سخت تیم ملی در المپیک، خاطرنشان کرد: المپیک جای کسب تجربه نیست و بهترین‌ها باید در زمین حضور داشته باشند. هر بازی در المپیک یک جنگ است. اینکه با هدف صعود از گروه راهی المپیک شویم بسیار بد و نگران کننده است، زیرا والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد. تیم‌های هم گروهی ایران در المپیک همه از قدرت‌های والیبال هستند و کارمان خیلی سخت است. باید بازیکنان تیم ملی ار از نظر روحی و روانی به آمادگی برسانیم، زیرا تیم ملی در لیگ ملت‌ها شکست‌های زیادی خورده و از آنجایی که ایرانی‌ها مردمی احساسی هستند، این باخت‌ها می‌تواند بر روحیه تیم ملی در المپیک تاثیر منفی بگذارد. فکر می‌کنم جمع کردن بازیکنان در چنین شرایطی کار بسیار دشواری است.

وی درباره دعوت دوباره از فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور به اردوی تیم ملی گفت: این اتفاقات اصلا قشنگ نیست و هیچ جای جهان ندیده‌ام که از بازیکنی که سال‌ها برای تیم ملی کشورش زحمت کشیده و رزومه مشخصی دارد، تست گرفته شود. به نظرم گرفتن تست از میرزاجانپور و قائمی بی احترامی به این بازیکنان است. قائمی بازیکن بزرگی است و قطعا می‌تواند در المپیک به تیم ملی کمک کند. به نظرم این تغییرات در لیست نشان می‌دهد که آلکنو قبول کرده که به اشتباهاتش پی برده است.

ظریف درخصوص حذف نام محمدرضا حضرت‌پور از بین لیبرو‌های مد نظر برای حضور در اردو اظهار کرد: در هیچ جای جهان همانند ایرن لیبرو عوض نمی‌کنیم. در دهه گذشته حدود ۱۰ بار لیبرو تیم ملی تغییر کرده است درحالیکه در کشور‌هایی مانند برزیل، ایتالیا، استرالیا و… سال‌هاست بازیکنان لیبروی خود را تغییر نداده‌اند. نباید با یک اشتباه و یا یک روز ناآمادگی حضرت‌پور حذف می‌شد. بازی حضرت‌پور را دیده‌ام و معتقد بودم که او می‌توانست سال‌های سال والیبال ایران را در پست لیبرو تضمین کند.

ظریف در پایان گفت: حضرت‌پور تجربیات باارزشی در رده نوجوانان و جوانان دارد و در یکی دو سال اخیر به خوبی با بازیکنان تیم ملی ارتباط داشت. به نظرم با حذف نام حضرت‌پور، استعداد و توانایی‌های مهره‌ای که سال‌ها زحمت کشیده بودی، سوزانده می‌شود. آرمان صالحی هم در لیگ ملت‌ها بازی‌های خوبی انجام داد و توانست انتظارات را برآورده کند. حتی مهدی مرندی هم بدون دلیل خط خورد. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود که این اقدامات فدراسیون والیبال شاید تحت تاثیر مشاوران و اطرافیان باشد. به نظرم حضرت‌پور مهمترین جا مانده تیم ملی والیبال از المپیک است. ‌بیشتر بخوانید: اتفاقات مشکوک در تیم ملی والیبال؛ داورزنی ورود کند

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی والیبال والیبال ایران لیگ ملت ها تیم ملی حضرت پور سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

در ادامه این نشست خبر سرمربی تیم ملی والیبال در صحبت‌های مقدماتی خود گفت: خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را با کادر فنی و بازیکنان شروع کردیم و همکاری نزدیکی با مسئولین فدراسیون داریم. با قلب و عشق کار را شروع کردیم تا ان شاالله در تابستان یک کار بزرگ انجام دهیم و آن هم کسب سهمیه المیپیک است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا