Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در پیام آدینه خود که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت افزود: قو قضائیه همچنین باید برحسن اجرای قوانین نظارت و از وقوع جرم در جامعه پیش‌گیری و با فساد مبارزه قاطع داشته باشد.

وی بیان کرد: قوه قضائیه باید نسبت به ارائه فناوری‌های نوین و رایگان به مردم، انتصاب نیروهای کارآمد و جهادی و  تربیت مدیران شایسته در تمام سطوح اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر ضمن تقدیر از قضات پاکدامن تاکید کرد: دستگاه قضا باید با معدود قضات متخلف در جامعه برخورد قاطع داشته باشد.

وی اضافه کرد: ارتباط وثیق با مردم در قوه قضائیه یک اصل به شمار می‌رود و در همین راستا سرعت بخشی در اجرای سند تحول دستگاه قضا ضروری است.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز قلم افزود: امید می‌رود در راستای تحقق پیشرفت و عدالت در عرصه پژوهش، تألیف و ارائه به طور ویژه از نخبگان اهل قلم حمایت بنیادین شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: اصحاب قلم، نخبگان عرصه پیشرفت جامع جوامع انسانی هستند و لازم است مسئولان به این عرصه توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بوشهر ساماندهی کالای ملوانی، حمایت منطقی و منطبق با اقتصاد کرانه‌ای و کرامت انسانی را یک ضرورت بنیادین در مناطق ساحلی عنوان کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: به دلیل تدوین نشدن یک قانون و آیین نامه اجرایی منطقی، سالهاست عرصه تجارت دریایی دچار مشکلاتی شده و توزیع کالاهای ترخیصی مجاز نیز در یک نابسامانی به سر می‌برد.

وی تاکید کرد: لازم است مسئولان با تدابیری صحیح و مطابق با نیاز کشور و مناطق کرانه‌ای از این فرصت برای نظام اقتصادی کشور مطابق با اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت قرمز و نگران کننده کرونایی استان‌های جنوبی به ویژه استان بوشهر گفت: مردم در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی و مسئولان نیز با سرعت بخشی در اجرای واکسیناسیون ایمن سازی جامعه را ارتقا دهند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا قوه قضاییه روز قلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا قوه قضاییه بوشهر ویروس کرونا قوه قضاییه روز قلم امام جمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه