Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار سفارت آمریکا در کابل طالبان را متهم کرد که در مناطق تازه تصرف کرده خود سکوت رسانه‌ای ایجاد کرده تا از این طریق از بازتاب واقعیت‌ها جلوگیری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل با اشاره به پیشروی‌های طالبان، این گروه را متهم کرد که در شهرستان‌های تازه تصرف شده رسانه‌ها را به سکوت وادار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلسون در توئیتی نوشت که از گزارش‌ها پیرامون خاموش کردن رسانه‌ها توسط طالبان در مناطقی که این گروه به آن حمله کرده نگران است.

این دیپلمات آمریکایی اظهارداشت: من از گزارش‌هایی که طالبان برای پنهان کردن خشونت‌هایش در حال خاموش کردن رسانه‌ها در مناطقی است که به آن حمله می‌کند، نگران هستم.

وی افزود که طالبان برای مخفی کردن تخریب زیرساخت‌های عمومی و کشتار غیرنظامیان برای خاموش کردن رسانه‌ها تلاش می‌کند.

طالبان تاکنون نسبت به این اظهارات واکنشی نشان نداده است، اما همزمان با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اردیبهشت ماه، در پی تشدید حملات طالبان، شهرستان‌های افغانستان یکی پس از دیگری به تصرف این گروه درآمد.

طالبان مدعی است که بیشتر این شهرستان‌ها را بدون درگیری و با میانجیگری بزرگان محلی و تسلیم نیروهای امنیتی تصرف کرده است.

کارشناس ارشد مسایل افغانستان: طالبان به دنبال جنگ قومی و مذهبی نیست«فوربس»: طالبان حدود 700 خودروی نظامی را در ماه اخیر غنیمت گرفته استآغاز حملات طالبان؛ دلیل خروج آمریکا از افغانستانبلینکن: اقدامات طالبان در تناقض با تلاش‌ها برای صلح است

براساس تازه‌ترین گزارش «لانگ‌وار ژورنال» از وضعیت امنیتی افغانستان، 164 شهرستان افغانستان در کنترل طالبان قرار دارد، 154 شهرستان محل درگیری است و تنها 80 شهرستان در کنترل دولت می‌باشد.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی