Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه ان بی سی نیوز روز جمعه با اعلام خبر تخلیه پایگاه نظامی بگرام آمریکا در افغانستان به کارنامه ۲۰ ساله دخالت نظامی ایالات متحده در افغانستان پرداخت و گفت، هزاران آمریکایی نیز در این جنگ طولانی زخمی شدند.

این شبکه افزود، تخمین زده می‌شود که در طول ۲۰ سال دخالت نظامی آمریکا، بیش از یکصد هزار شهروند افغان در جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان بی سی این سئوال را مطرح کرد که آیا آمریکا پس از ۲۰ سال دخالت نظامی و هزینه میلیاردها دلار کمک نظامی و غیرنظامی در افغانستان، آیا هم اکنون جایگاه این کشور از نظر فقر و خشونت بهتر شده است؟

وزارت دفاع افغانستان روز جمعه تائید کرد که پایگاه بگرام بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در اختیار ارتش افغانستان قرار گرفته و نیروهای واشنگتن این پایگاه را ترک کرده‌اند.

پایگاه بگرام در سال ۲۰۰۹ میزبان حضور حدود ۴۰ هزار نظامی آمریکایی بود و اینکه ارتش افغانستان در شرایط موجود چگونه از این پایگاه حفاظت خواهند کرد، روشن نیست.

بر اساس تصمیم «جو بایدن»‌ رییس‌جمهوری آمریکا، قرار است روند خروج کامل نیروهای ایالات متحده و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل شود.

برچسب‌ها افغانستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن افغانستان ایالات متحده آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند

ایتنا - نظرسنجی جدید رویترز و ایپسوس، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها اپلیکیشن تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند.
این نظرسنجی که در ماه مارس انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تیک‌تاک یک تهدید امنیتی برای ایالات متحده است.

حدود ۵۲ درصد هم گفته‌اند استفاده از آن را به‌دلیل «نگرانی‌های امنیتی» متوقف کردند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنش‌ بین ایالات متحده و چین بر سر این رسانه اجتماعی محبوب که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند، اما این تلاش‌ها با چالش‌های حقوقی روبرو شد.

بسیاری از مقام‌های آمریکا معتقدند تیک‌تاک خطرات امنیت ملی دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی‌اش را به پکن بدهد.

کنگره آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، یا باید آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

این مصوبه هفته گذشته با امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل شد.

رویترز پنجشنبه گذشته از قول منابع آگاه گزارش داد که بایت‌دنس ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی، این برنامه را در ایالات متحده تعطیل کند.

دیگر خبرها

  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • بازخوانی یک جنایت
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد