Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح‌الله میرصانعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که شما سال گذشته خبر دادید که تا شهریور 99 برخی از شرکت‌های کارگزاری بورسی وارد بورس می‌شوند، اکنون چه اتفاقی افتاده است که وی گفت: ما دنبال این هستیم که برخی از شرکت‌های کارگزاری بزرگ تبدیل به سهامی عام شوند و در بورس پذیرش بگیرند، اما باید اساسنامه این شرکت‌ها و تبدیل شدن به سهامی عام را سازمان بورس تهیه کند و به محض اینکه این اساسنامه فراهم شود برخی از شرکت‌های کارگزاری تمایل دارند که در بورس پذیرش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت کارگزاری آماده ورود به بورس و تبدیل شدن به شرکت سهامی عامل دارند و منتظر اساسنامه مصوب سازمان بورس هستند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار اظهار داشت: شرکت‌های کارگزاری اعلام آمادگی کردند و ما هم اعلام آمادگی کردیم که اگر اساسنامه تبدیل شدن شرکت‌های کازگراری به سهامی عام تهیه شود، برخی از این کارگزاری‌ها وارد بورس می‌شوند.

میرصانعی در مورد شکسته شدن انحصار صدور مجوز کارگزاری گفت: صدور مجوزهای جدید شروع شده سازمان بورس فراخوان داده است و متقاضیان برای  احداث کارگزاری تقاضای خود  را به بورس ارائه کرده‌اند اما هنوز مجوز جدیدی برای تأسیس کارگزاری صادر نشده است.

وی افزود: در حال حاضر مانند گذشته 108 شرکت کارگزاری بورس در کشور داریم.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر سامانه جدید معاملات بورس معرفی شود آیا این سامانه با کارگزاری‌ها هم هماهنگ شده است، عنوان کرد: ما در جریان سامانه جدید معاملات نیستیم.

میرصانعی در مورد اینکه اکثر دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک هنگام ثبت‌نام مردم برای گرفتن کد بورسی فقط نام دو کارگزاری «م» و «الف» را به مردم معرفی می‌کنند و مردم از باقی کارگزاری‌ها که 106 کارگزاری هستند، اصولاً اطلاعی ندارند که بخواهند در آنها ثبت‌نام کنند، گفت: اگر چنین اتفاقی افتاده این تخلف دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک است. آنها مؤظف هستند فهرست همه 108 کارگزاری را در معرض دید مردم قرار دهند و مردم خودشان انتخاب کنند که از طریق کدامیک از کارگزاری‌ها می‌خواهند وارد بورس شوند اما اگر فقط دو کارگزاری را به مردم معرفی کنند، این تخلف دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس کارگزاری اساسنامه کانون دبیرکل کانون کارگزاران دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک شرکت های کارگزاری دفاتر پیشخوان کارگزاری ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور