Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال اسپانیا تحت هدایت لوئیز انریکه، با شکست دادن سوئیس، هم انتقام جام جهانی ۲۰۱۰ را گرفت، هم به نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته، جمعه ۱۱ تیر ماه دو تبم اسپانیا و سوئیس اولین بازی مرحله ۱/۴ نهایی جام ملت‌های اروپا را در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار کردند که شاگردان انریکه به سختی صعود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آخرین فینالی که اسپانیایی‌ها تجربه کرده بودند، مربوط به ۹ سال پیش بود و لوچو با تیمی جوان شده قصد داشت بدون چهره‌های بزرگ، کاری کارستان انجام دهد، که حالا او کاملاً موفق گام به گام به هدفش نزدیک می‌شود.

حریف آنها سوئیس بود، تیمی که با یک خاطره تلخ از ماتادورها پا به این چمن گذاشت. کمتر علاقه مند به فوتبالی پیدا می‌شود که جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را به یاد نیاورد. جایی که اسپانیا با همین سوئیس همگروه بود.

استخوان بندی اصلی اسپانیای آن زمان را لاماسیا و بارسلونا تشکیل می‌دانند. جایی که پر بود از استعدادهای ناب و فوق ستاره‌های بزرگ. از همان سال سلطه لاروخا که روی نیمکتش دلبوسکه را به عنوان سرمربی می‌دید، بر فوتبال دنیا آغاز شد.

آنها با فوق ستاره‌هایی مثل کاسیاس، پویول، پی که راموس، ژاوی، بوسکتس، اینیستا، تورس و ویا در اولین بازی خود به مصاف سوئیس تحت هدایت اوتمار هیتسلفلد رفتندکه همراه شد با اولین بازی و ثبت اولین شکست.

سوئیسی‌ها دست به کار بزرگی زده و ابر قدرت آن زمان را شکست داده بود. اما انتهای جام جهانی ۲۰۱۰ داستان با قهرمانی پسران دلبوسکه آن هم فقط با همان یک باخت در کل تورنمنت تمام شد و جالب‌تر اینکه مردان هیتسفلد با وجود شکست لاروخا، حتی از گروهشان هم صعود نکردند.

حالا شب گذشته وقت آن رسیده بود که این دو تیم یک بار دیگر این بار پس از یک دهه دوباره با هم در یک دیدار رسمی و مهم ملاقات کنند؛ این بار ۱/۴ نهایی جام ملت‌های اروپا، جایی که دیگر خبری از ماتادورهای کهکشانی نبود، بلکه دو تیم جوان و باانگیزه مقابل هم بودند.

سوئیس برای چهارمین بار و اولین بار در یورو بود که پای به یک‌چهارم نهایی یک تورنمنت معتبر گذاشته بود. هر ۳ تجربه قبلی در جام‌های جهانی سال‌های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ با شکست سوئیسی‌ها همراه بود. ضمن اینکه تا قبل از دیدار دیشب دو تیم، از مجموع ۲۲ تقابل با سوئیس، اسپانیا ۱۶ بار برده و ۵ بازی با تساوی همراه بود.. تنها باخت اسپانیا، به بازی جام‌جهانی ۲۰۱۰ بازمی‌گشت.

این درحالی بود که بازی دیشب، چهارمین تقابل دو تیم در یک رقابت معتبر بود. پس از دو برد در جام‌های جهانی ۱۹۶۶ با نتیجه دو بر یک، و سال ۱۹۹۴ با نتیجه سه بر صفر، اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۰ با نتیجه ۱-۰ مغلوب شد؛ و این تنها باخت قهرمان نهایی جام بود.

بازی پر تب و تاب آغاز شد. دقیقه ۸ شوت والی آلبا به دنیس زکریا مدافع سوئیسی خورد و دروازه باز شد تا حساب کار یک بر صفر شود. گل به خودی دنیس، دهمین گل به خودی یورو ۲۰۲۰ تا این‌جای کار بود؛ این در حالی است که در ۱۵ دوره قبلی رقابت‌ها از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶، مجموعاً ۹ گل به خودی ثبت شده بود. با این گل به خودی، اکنون با ۱۰ گل و عبور از رکورد ۹ گله میشل پلاتینی (۱۹۸۴)، برترین گلزن یک دوره در تاریخ یورو محسوب می‌شود.

در نیمه دوم فروبلر به شکیری پاس گل داد تا بازی مساوی شود، اما اخراج "فرویلر" دقیقه ۷۷ کار را برای پتکوویچ سخت کرد، هافبک آتالانتا به اولین بازیکن یورو تبدیل شد که پس از نونو گومس که ۲۱ سال پیش در همچین مرحله‌ای برای پرتغال گلزنی کرد و از زمین اخراج شد، حالا او هم با کارت قرمز مواجه شده است. با این حال سوئیسی‌ها با جنگ و دندان از گل محافظت کردند تا به وقت اضافه بروند.

درخشش‌های خیره کننده و بی نظیر یان زومر کار را به ضربات پنالتی کشاند، بوسکتس کاپیتان اسپانیا اولین توپ را به تیر زد، اما کم دقتی فابین شار، اکانجی و روبن وارگاس سوپر سیوهای زومر در طول بازی را بی اثر کرد تا لاروخا راهی نیمه نهایی شوند.

یان زومر در جریان دیدار مقابل اسپانیا ۱۰ بار موفق به مهار شوت شد و ضربه پنالتی رودری را نیز مهار کرد اما این عملکرد درخشان هم برای صعود سوئیس به نیمه‌نهایی کافی نبود. این در حالی است که از ۱۰ پنالتی آخر اسپانیا، تنها ۳ ضربه به گل تبدیل شده، هر ۳ در این دیدار به گل تبدیل شد تا لاروخا راهی نیمه‌نهایی شود و انتقام باخت ۲۰۱۰ در مرحله گروهی جام جهانی آفریقای جنوبی را با موفقیت بگیرد.

پس از پایان بازی، درمیان تعجب اونای سیمون دروازه بان اسپانیا لقب گرفت که خود او گفت: اگر من کاره‌ای بودم، جایزه را به دروازه بان سوئیس می‌دادم، چون او مستحق دریافت این عنوان است.

کد خبر 504575

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یورو یورو ۲۰۲۰ انریکه اسپانيا فوتبال فوتبال اروپا تیم ملی اسپانیا سوئیس جام جهانی بازیکن فوتبال سرمربی فوتبال یادداشت ورزش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جام جهانی ۲۰۱۰ اولین بازی نیمه نهایی گل به خودی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند

تین نیوز

می توان پرتاب ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ را امروز بعدازظهر به تماشا نشست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد فرستاد و شما می توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.

به نقل از اسپیس، قرار است این سه فضانورد امروز در ماموریتی به نام شنژو ۱۸(Shenzhou ۱۸) در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر یک موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شوند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهد بود.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده خواهد داشت و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به تیانگونگ خواهند رسید.

یو یی(Yu Yi)، کارمند مرکز فرماندهی و کنترل می گوید: بر اساس ویژگی های این مأموریت، بیش از ده ها طرح اضطراری و بیش از ۵۰ تمرین اضطراری برای تقویت هماهنگی بین مواضع مختلف انجام داده ایم.

این سه فضانورد چینی هفتمین گروهی خواهند بود که به زودی از ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در مدار بازدید می کنند.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت شنژو ۱۷ اداره می شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده روی فضایی و رهاسازی محموله ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت کننده های حفاظت در برابر زباله های فضایی و همچنین کابل ها و تجهیزات حیاتی را نصب می کنند و در صورت لزوم، بازرسی های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد و ماژول های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • کامبک آلومینیوم ناکام ماند ؛ انتقام به سبک اوسمار | چهار شلیک قرمز برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی
  • چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند