Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:07:26 GMT

نجات جانِ قره‌سو به 1500 میلیارد تومان بند است!

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۹۵۹۲

نجات جانِ قره‌سو به 1500 میلیارد تومان بند است!

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی رودخانه قره‌سو، ورود فاضلاب انسانی را منشا اصلی آلودگی این رودخانه عنوان کرد و افزود: آنطور که مسئولان آب و فاضلاب می گویند 1500 میلیارد تومان برای راه اندازی تصفیه خانه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به قره سو لازم است.

فریدون یاوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آلودگی بالای رودخانه قره سو گفت: این رودخانه که از سراب روانسر نشات می گیرد، وارد شهر کرمانشاه شده و در حالیکه می توانست به بهترین فرصت گردشگری شهر و محلی برای زیست انواع آبزیان تبدیل شود، متاسفانه به خاطر ورود فاضلاب عملا به یک منبع آلودگی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در سالهای گذشته پساب صنایع هم به این رودخانه وارد می شد که آلودگی هایی بسیاری هم برای رودخانه و هم برای آبزیان آن به همراه داشت، طوری که درسالهای گذشته با صید ماهی از این رودخانه اصطلاح "ماهی نفتی" -به خاطر آلودگی های صنعتی که وارد رودخانه می شد- باب شده بود.

یاوری گفت: خوشبختانه با پیگیری های بسیار در چندسال گذشته پساب عمده این صنایع تصفیه می شود و برخی هم حوضچه های خاکی تعریف کرده اند و تنها در مواقعی که سیلاب حادث شود احتمال ورود پساب آنها به داخل رودخانه قره سو وجود دارد. البته پیگیر هستیم این صنایع هم سیستم تصفیه فاضلاب نصب کرده تا از آلودگی های احتمالی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده منبع آلودگی رودخانه قره سو ورود فاضلاب انسانی به این رودخانه است، گفت: هم اکنون 65 درصد فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه وارد این رودخانه می شود.

یاوری خاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر هم که موجب کاهش دبی رودخانه شده در افزایش آلودگی های آن بی تاثیر نیست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین راهکار رفع آلودگی رودخانه قره سو را راه اندازی تصفیه خانه کرمانشاه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به این رودخانه دانست و افزود: در این زمینه مکاتبات بسیاری با شرکت آب و فاضلاب انجام شده و آنها کمبود اعتبار را علت اصلی عدم راه اندازی پروژه تصفیه خانه عنوان کرده اند.

یاوری افزود: آنطور که مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان می گویند، برای راه اندازی تصفیه خانه کرمانشاه اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان لازم است تا فاضلاب کرمانشاه بصورت کامل تصفیه شده و از ورود فاضلاب به قره سو جلوگیری شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر تنها 35 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و برای تصفیه 65 درصد مابقی نیاز به راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه است.

وی افزود: مسئولان شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده اند که این اعتبار فعلا قابل تامین نیست و ما هم نتیجه این مکاتبات را به سازمان محیط زیست منعکس کرده ایم.

یاوری گفت: در کنار پیگیری موضوع راه اندازی تصفیه خانه، مکاتبات بسیاری با شرکت آب منطقه ای جهت برخورد با چاه های غیرمجاز داشته‌ایم، چرا که حفر چاه در نزدیکی رودخانه بر دبی آب رودخانه اثر می گذارد و باید با این مسئله برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه قره سو مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه راه اندازی تصفیه خانه ورود فاضلاب انسانی رودخانه قره سو آب و فاضلاب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند