Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:12:23 GMT

زنجان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۱۹۷۱۹

زنجان در هفته‌ای که گذشت

** یک واحد صنعتی فرآوری توتون و تنباکو در شهرستان سلطانیه استان زنجان با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال، با شرکت ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و حضور امام جمعه، استاندار و شماری از مسوولان استان افتتاح شد.

روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز ملی صنعت و معدن(۱۰ تیرماه) و در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد جی تی آی پارس با فرمان رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** استاندار زنجان با اشاره به شیوع ویروس دلتا در استانهای جنوبی کشور گفت: نباید به رنگ بندی کرونایی توجه کرد شاخص‌های ارائه شده هشدار می‌دهد که مردم باید بیش از گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند درحالیکه حضور گسترده در پارکها و مراکز دیگر با بی‌تفاوتی وضعیت کرونایی را تغییر می دهد.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اولویت در خرید گندم این استان، در ابتدا تامین بدز برای کشت سال زراعی آینده است و در این راستا مزارع خوب را در سطح استان شناسایی کردیم.

جواد تاراسی افزود: با توجه به اینکه شرایط اسف باری را در کشور و استان به لحاظ کاهش بارندگی ها داریم و از طرفی زنجان جرو استانهای نخست کشور است که بالغ بر ۹۵ درصد گندم در آن به صورت دیم کشت می شود، از این رو کاهش بارندگی ها تاثیر قابل توجهی روی تولید محصول گندم دارد.

**  رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال ۲۹ هزار مترمربع انواع فرش ابریشم، پشم و تابلو فرش در این استان بافته شد.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به شیوع انواع ویروس‌های جهش یافته کرونا به ویژه دلتا گفت: مسوولان و مردم به عنوان یک تیم با رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و نیز نظارت بر آن می‌توانند از وقوع پیک بعدی گسترش این ویروس جلوگیری کنند.

** فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال بیش از ۵۰۶ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان  کشف شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی را نشان می دهد.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهدشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال در این استان نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

**  مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ششمین اهدای عضو امسال در این استان با ایثار والدین شهید رسول قاسمی، همسر و فرزندان مرحومه به وقوع پیوست.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته نزدیک ۵۸ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری این استان از مردم خیران جمع آوری و در بین خانواده‌های نیازمند با رعایت حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی توزیع‌شد.

**  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از بازگشایی مجدد موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان برای بازدید شهروندان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

** طرح بخشودگی جرایم منابع دیرکرد کتابخانه های عمومی سراسر استان زنجان با هدف تکریم ارباب رجوع که از یک تیر ( ولادت حضرت امام رضا (ع) ) شروع شده تا ۳۰ تیر (عید سعید قربان) ادامه دارد.

** رییس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در این استان اجرایی می‌شود.

محمد حسین فغفوری افزود: این طرح به منظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص های توسعه پایدار عملیاتی می شود. 

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان استان زنجان گفت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۱۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان