Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:32:42 GMT

جرائم دیرکرد امانات کتاب بخشیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۰۵۳

جرائم دیرکرد امانات کتاب بخشیده می‌شود

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به عضویت ۸۵ هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی زنجان بیان کرد: به خاطر موضوع کرونا بسیاری از اعضا امکان بازگرداندن کتاب را نداشتند که طبق یک ابلاغیه کشوری، طرح بخشودگی جرائم اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های موقت و اجباری کتابخانه‌ها در این دوران، طرح بخشودگی جرائم اجرا می‌شود، افزود: در قالب این طرح اعضای کتابخانه‌های عمومی که منابع امانی خود را از یک تا ۳۰ تیرماه به کتابخانه‌ها عودت دهند مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک‌بخش ادامه داد: با توجه به عدم حضور اعضا در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، فرصتی فراهم شد تا ۱۳ کتابخانه عمومی بازسازی و تعمیر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه‌های خیرساز و عمومی هم در ایام کرونا تعطیل نشده است، اضافه کرد: به زودی پنج کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های فعال استان اضافه خواهد شد.

وی در ادامه به سایر اقدامات این اداره کل در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: معرفی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، آشنایی با فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، انتشار فایل‌های PDF، کاردستی، بازی و سرگرمی، کارتون کتاب، رونمایی و نقد کتاب، نشست‌ها و گفتگوهای فرهنگی، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات ادبی و محافل ادبی، نمایش‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی، سرگرمی از فعالیت‌های صورت گرفته در این ایام است.
نیک‌بخش افزود: ویروس کرونا را باید به یک فرصت تبدیل کنیم و نباید تصور کنیم که این ویروس به حدی قوی است که  بتواند نگرش‌ها و ارزش‌ها را تغییر دهد بلکه این ویروس فقط باعث تغییر روش‌ها و ابزارهاست.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب استان زنجان کتابخانه های عمومی کتابخانه مدیرکل کتابخانه های استان زنجان دیرکرد بخشیده کتابخانه های عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود