Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:07:25 GMT

سازمان ملل درباره خطر قحطی در تیگرای هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۱۵۷

سازمان ملل درباره خطر قحطی در تیگرای هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات ارشد سازمان ملل متحد به شورای امنیت هشدار دادند که هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان «تیگرای» در اتیوپی از قحطی رنج می برند و همچنین علیرغم آتش بس یکطرفه دولت فدرال این کشور، خطر وقوع درگیری های بیشتر در این منطقه وجود دارد.

«رامش راجاسینگهام» معاون منشی عمومی سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت، گفت: «تخمین زده می شود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آستانه قحطی عبور کرده اند و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر نیز در آستانه آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گفته اند که شمار این افراد به مراتب بیشتر از موارد اعلام شده است. ۳۳ هزار کودک نیز به شدت دچار سوء تغذیه اند».

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روز قبل، شورشیان حاضر در اتیوپی همزمان با بحرانی شدن اوضاع در استان تیگرای و فرار مقام های اتیوپیایی از شهر «مکله» پایتخت این استان، وارد این شهر مهم شدند و ارتش اتیوپی به ناچار وضعیت آتش بس اعلام کرد.

اعلام آتش بس یکجانبه از سوی دولت فدرال اتیوپی پس از حدود ۸ ماه درگیری با نظامیان تیگرای و پس از آن صورت گرفت که نیروهای ارتش این کشور دوشنبه کنترل شهر مکله، مرکز تیگرای را از دست دادند.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال گذشته و زمانی که نخست وزیر اتیوپی نیروهای خود را برای بیرون کردن مخالفان به این منطقه اعزام کرد، آغاز شد. در ابتدا با وجود تصور دولت اتیوپی از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و با بر جای گذاشتن بحران انسانی و قحطی فراگیر، باعث آواره شدن بیش از دو میلیون تن در مناطق کوهستانی شده است.

کد خبر 5249140 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی تیگرای قحطی و خشکسالی درگیری مسلحانه ایالات متحده امریکا عراق افغانستان حشد شعبی روسیه فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه برجام ایران طالبان پاکستان لبنان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899488

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده