Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالا رفتن EC آب رودخانه بهمنشیر تامین آب آشامیدنی شهرستان آبادان را با مشکل مواجه کرد.

او ادامه داد: پس از پیگیری از وزارت نیرو از چند روز پیش رهاسازی آب از رودخانه های کرخه و دز جهت تامین آب شرب و کشاورزی آبادان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیروز نیز موج آب از سوی سد گتوند به رودخانه بهمنشیر و طره بخاخ رسید که سبب شد EC امروز آب به چهار و ۸۰۰ میکروموس برسد و همچنان رو به کاهش است.

مختار بیان کرد: این رهاسازی تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت و در صورت افزایش EC آب در بهمنشیر رهاسازی موجی آب از سد گتوند صورت خواهد گرفت.

او افزود: جلوگیری های زیادی از برداشت و پمپاژ آب برای کشت شلتوک در شمال استان خوزستان شد، همچنین شرکت هایی که برای امور خود نیاز به آب دارند اگر مصوبات برداشت نکردن آب را اجرایی نکنند برق آنها قطع خواهد شد.

مختار با اظهارامیداری از پایان بحران آب آشامیدنی و کشاورزی آبادان با رها سازی آب بیان کرد: با کاهش EC در رودخانه بهمنشیر و میکس کردن آب غدیر کیفیت آب آشامیدنی در آبادان افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث لوله پشتیبانی سه راه حسینیه و قیصریه برای انتقال آب غدیر به آبادان و خرمشهر نیازمند تصویب شرکت آب و فاضلاب کشور است تا مردم این ۲ شهرستان از آب با کیفیت بهره مند شوند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شوری آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است