Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگوی تلفنی تحولات منطقه و روابط دوجانبه را بررسی کردند

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: جیک سالیوان در تماس تلفنی با محمد بن زاید از تلاش‌های امارات برای برقراری آتش بس و تقویت راه حل سیاسی برای درگیری در منطقه تیگرای اتیوپی تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر اهمیت کمک رسانی به ساکنان منطقه تیگرای اتیوپی که از شرایط سخت و دشوار زندگی رنج می‌برند، تاکید کردند.

محمد بن زاید و جیک سالیوان در این تماس تلفنی همچنین درباره روابط دوستانه و همکاری میان امارات و آمریکا و راه‌های توسعه و تحکیم آن در جهت خدمت به منافع مشترک آنان و تقویت امنیت و ثبات در منطقه گفتگو کردند.

منابع دیپلماتیک نیز اعلام کردند آمریکا، انگلیس و ایرلند خواستار تشکیل جلسه‌ای اضطراری از سوی شورای امنیت سازمان ملل درباره تیگرای در اتیوپی شدند.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد زمانی که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌های خود را برای بیرون کردن نیرو‌های شورشی به این منطقه اعزام کرد. با وجود تصور احمد از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و بحران انسانی را بر جا گذاشت که بر اساس اعلام سازمان ملل ۳۵۰ هزار نفر را در آستانه قحطی قرار داده است.

شورشیان در منطقه تیگرای که خود را با نام نیرو‌های دفاعی تیگرای می‌شناسند، هفته گذشته همزمان با برگزاری انتخابات سراسری در اتیوپی یک حمله بزرگ را آغاز کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولیعهد ابوظبی مشاور امنیت ملی آمریکا تحولات منطقه منطقه تیگرای جیک سالیوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه

رئیس حزب حاکم گرجستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ایراکلی قریباشویلی، رئیس حزب حاکم گرجستان با محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین روند همکاری دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و مراودات مردمی را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید