Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد تروریست‌های سوری قصد دارند در منطقه کاهش تنش در ادلب دست به حمله شیمیایی بزنند.

قدس آنلاین: ژنرال «وادیم کولیت» معاون فرمانده مرکز روسیه برای آشتی در سوریه روز جمعه هشدار داد که شبه نظامیان سوری به همراه عناصر کلاه سفید در سوریه در حال فراهم سازی مقدمات یک حمله شیمیایی در استان ادلب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این برای اولین بار نیست که ارتش روسیه اطلاعاتی را در زمینه نقشه تروریستهای سوری و کلاه سفیدها برای انجام حملات شیمیایی و متهم کردن نیروهای ارتش سوریه به انجام آن برملا می‌کند. 

کولیت گفت؛ مرکز روسی آشتی سوریه اطلاعاتی درباره طرح تروریستهای سوری حیات الشام و کلاه سفیدها برای استفاده از سلاحهای شیمیایی در منطقه کاهش تنش در ادلب دریافت کرده است.

براساس اطلاعات دریافتی روسیه، تروریستهای سوری به همراه عناصر کلاه سفید حدود 10 بشکه مواد سمی را با کامیون به یک منطقه در نزدیکی روستای «حریم» در استان ادلب منتقل کرده‌اند.

کولیت افزود: براساس اطلاعات قابل اتکا، تروریستها قصد دارند یک حمله شیمیایی را در جنوب جبل الزاویه علیه غیرنظامیان ترتیب دهند و عوامل ارتش سوریه را عامل این حمله احتمالی معرفی کنند. 

اوایل ماه گذشته میلادی نیز روسیه به نقل از منالع محلی خود اعلام کرد که تروریستها با استفاده از کامیونهای تانکر مواد سمی را به روستای آتما در استان ادلب منتقل کرده و راکتهایی را با مواد سمی پر کرده اند. 

روسیه در ماه فوریه نیز اعلام کرده بود که افراد مسلح صندوق‌هایی را که احتمال داده می‌شود حاوی گاز کلر باشد، به شمال ادلب منتقل کرده‌اند و قصد دارند حمله شیمیایی در ادلب را شبیه‌سازی کنند تا از این طریق دمشق را متهم به انجام حملات شیمیایی کنند.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تا به امروز، حامیان مخالفان دولت سوریه بارها دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان خود متهم کردند. این اتهام‌ها عمدتاً هنگامی مطرح می‌شد که ارتش سوریه عملیاتی علیه گروه‌های مسلح و تروریستی در مناطق مختلف آغاز می‌کرد یا پیشروی‌های مهمی را در پیش داشت.

آمریکا در سال 1397 با طرح چنین ادعاهایی به همراه فرانسه و انگلیس در دومای غوطه شرقی، به برخی از مراکز نظامی و تحقیقاتی سوریه حمله موشکی کرد. این اتهامات در حالی بود که دمشق بعد با نظارت مسکو و واشنگتن ذخایر شیمیایی خود را داوطلبانه معدوم کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسکو تروریستهای سوریه حمله شیمیایی ادلب حمله شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»