Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:47:32 GMT

کندوهای زنبور عسل در گردنه حیران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۰۴۸۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، زنبورداران شهرستان آستارا که به ارتفاعات خنک و پرگل و گیاه گردنه کوهستانی حیران کوچ کرده‌اند، این روزها منتظر به بار نشستن زحمات خود و برداشت عسل از کندوها هستند.

در شهرستان آستارا سالانه ۸۰۰ تن عسل از حدود ۳۵ هزار کندو به صورت ممتاز تولید می‌شود و ارتفاعات گردنه کوهستانی حیران، روستاهای خانه‌های آسیاب، سیج، آق مسجد و بخش لوندویل از جمله مناطق اصلی پرورش زنبور عسل توسط زنبور داران در این شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5249126

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید عسل گردنه حیران آستارا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا کنکور سراسری انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل واکسن کرونا خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم