Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در آستانه تکمیل روند خروج نظامی از افغانستان، اعلام کرد که فرماندهی نظامیان مستقر در افغانستان از این پس با سنتکام است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه به عنوان بخشی از روند خروج نیروها از افغانستان با طرح انتقال اختیارات از ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان به ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی در یک نشست خبری گفت که این اقدام بخشی از خروج ایمن و منظم نظامیان آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه آگوست و مطابق با دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

وی افزود: انتظار می‌رود این اقدام در ماه جاری صورت گیرد، با این حال ژنرال میلر در هفته‌های آینده برای آماده‌سازی و تکمیل تحویل وظایف و مسئولیت‌هایش به ژنرال مکنزی در افغانستان باقی خواهد ماند.

کربی ادامه داد که ژنرال مکنزی تمام مسئولیت‌های فعلی ژنرال میلر به عنوان فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان از جمله انجام هرگونه عملیات مبارزه با تروریسم برای حفاظت از آمریکا مقابل تهدیدات برخاسته از افغانستان را خواهد داشت.

سنتکام: احتمال اقدام نظامی مجدد آمریکا در افغانستان وجود داردسنتکام: تهدید داعش و القاعده از افغانستان برای آمریکا از بین نرفته استاظهارات ضد و نقیض ناتو و سنتکام درباره شمار نظامیان خارجی در افغانستان

به گفته سخنگوی پنتاگون، ژنرال مکنزی همچنین مسئولیت ایجاد گزینه‌ها برای حمایت لجستیک، مالی و فنی از نیروهای افغان پس از خروج نظامیان آمریکایی را بر عهده خواهد داشت.

فرمانده سنتکام پیش از این تاکید کرده بود که ارتش افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور اگر حمایت نشود، فرو می‌پاشد.

وی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار داشت: ارتش افغانستان در صورت عدم حمایت فرو می‌پاشد و او نگران توانایی نیروهای افغان برای حفاظت از سفارت آمریکا در کابل است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه