Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:16:59 GMT

میانمار با تحریم‌های جدید آمریکا مواجه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۰۶۵

میانمار با تحریم‌های جدید آمریکا مواجه شد

دولت بایدن تحریم‌هایی را علیه ۲۲ مقام ارشد میانماری و اعضای خانواده‌شان بر سر نقش در سرکوب اعتراضات پس از کودتا اعمال کرد.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اقدام علیه هفت عضو ارتش میانمار و ۱۵ همسر و فرزندان بزرگسال مقام‌های قبلا تحریم‌شده، به عنوان بخشی از واکنش آمریکا به کودتای فوریه و خشونت متعاقب آن علیه معترضان در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اعلام کرد: سرکوب دموکراسی به دست ارتش میانمار و کمپین خشونت وحشیانه علیه مردم "برمه" غیرقابل قبول است. ایالات متحده به تحمیل هزینه‌های مضاعف علیه ارتش برمه و ارتقای پاسخگویی برای عاملان این کودتای نظامی و خشونت جاری به ویژه از طریق هدف گرفتن منابع این ارتش و رهبران آن ادامه خواهد داد.

در میان مقام‌های دولت خونتای میانمار که هدف گرفته شدند، می‌توان به وزیر اطلاع‌رسانی، وزیر سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی خارجی، وزیر کار، مهاجرت و جمعیت، وزیر رفاه اجتماعی، امداد و اسکان مجدد و سه عضو شورای اداری دولتی که ارتش میانمار پس از کودتا راه‌اندازی کرد، اشاره کرد.

براساس این تحریم‌ها، تمام دارایی‌ها و هرگونه شرکت متعلق به آنها در حوزه قضایی آمریکا توقیف خواهد شد و آمریکایی‌ها از انجام معامله با آنها منع میشوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین روز جمعه دستور نهایی را برای لغو تحریم‌های دوره ترامپ علیه دادستان‌ها و کارمندان دیوان کیفری بین‌المللی صادر کرد. به موجب این دستور که از ششم ژوئیه اجرایی خواهد شد، فرمان اول آوریل جو بایدن برای ابطال مجوز دوره ترامپ برای تحمیل تحریم علیه مقامهای آی.سی.سی که در تحقیقات جنایت جنگی علیه شهروندان آمریکایی وارد شده بودند، تکمیل میشود.

این مجوز بر پایه درخواست مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا بود که دادستان ارشد آی.سی.سی و یک دستیار ارشد آن را با تحریمها هدف قرار داد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کنونی آمریکا اندکی پس از آنکه دولت بایدن حکم نهایی را درباره آن صادر کرد، تحریمهای فوق را برداشت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی دردسرساز: اینتر جریمه مالی شد!

به گزارش "ورزش سه"، نراتزوری پس از کسب اسکودتو، روز یکشنبه در میلان رژه قهرمانی برگزار کردند. در حین جشن هواداران و بازیکنان تیم نتوانستند علیه میلان و بازیکنانش شعار ندهند. آنها بیشتر از همه به تئو هرناندز توهین کردند.

یکی از چشم‌گیرترین تصاویر این رویداد، مربوط به دنزل دامفریز، مدافع اینتر است که بنری را مربوط به بازی رایانه‌ای در دست دارد و ستاره میلان را به شکل یک سگ نشان داده است.

دامفریز با واکنش تند هواداران دیگر تیم‌ها مواجه و سپس اعلام شد که دادستانی ایتالیا پرونده‌ای را برای رسیدگی به اقداماتش باز کرده است. با این حال او در اینستاگرام عذرخواهی و اعتراف کرد که مرتکب اشتباه شده است.

علاوه‌بر بنر دامفریز، هواداران هم علیه هرناندز شعارهایی دادند که سری A به این شعارها به‌طور جداگانه رسیدگی کرده است. در حکمی که امروز به قهرمان سری A اعلام شد، آنها سه‌ هزار یورو جریمه شده‌اند.

طبق گفته رسانه‌های ایتالیایی، به‌زودی حکم دامفریز هم اعلام خواهد شد و انتظار می‌رود او هم با جریمه مالی و احتمالا محرومیت مواجه شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • جشن قهرمانی دردسرساز: اینتر جریمه مالی شد!
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد