Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:46:03 GMT

۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۲۵۴

۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه قرار دارند

احمد محرم‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نیاز مبرم ۸۶ روستای شهرستان‌های اهر و هریس به بازنگری طرح هادی روستایی افزود: عمده مشکلات روستاهای اهر و هریس از تأخیر در بازنگری طرح هادی روستایی ناشی می‌شود، به طوری‌که ۵۳ روستای اهر و ۳۳ روستای هریس عمر ۱۰ ساله طرح هادی را سپری کرده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تعریف پروژه‌های عمرانی به ارزش ۹ میلیارد تومان در روستاهای شهرستان اهر خبر داد، گفت: برای سال‌جاری پروژه‌های عمرانی به ارزش ۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و روستاهای دارای مشکل پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به احداث سیل‌بند در روستاهای شهرستان اهر بیان کرد: با توجه به این‌که ۳۲ روستای اهر در معرض حوادث غیرمترقبه قرار دارند و از طرفی اکثر روستاهای شهرستان اهر نیاز به احداث سیل‌بند دارند، ولی متأسفانه در طول ۸ سال گذشته هیچ‌گونه اعتباری از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه اختصاص نیافته است.

محرم‌زاده در ادامه بابیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریالی از دولت بودجه دریافت نمی‌کند، یادآور شد: بنیاد مسکن در بحران‌ها، حوادث غیرمترقبه و تأمین مسکن همواره در کنار مردم است و همیشه برای عمران و آبادانی روستاها و رفاه روستاییان می‌کوشد.

کد خبر 5249246

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر سیل خسارات سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا ایلام بوشهر گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه کنکور سراسری انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل خشکسالی اراک حوادث غیرمترقبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر بازگشت یک خانواده ۱۱ نفره را در منطقه اکوز داغی شهرستان هریس مسدود کرد و آن‌ها را در شرایط خطرناکی قرار داد و در نهایت، این خانواده پس از پنج ساعت نجات پیدا کرد.

بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بود، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شد. وجود دو کودک زیر شش سال بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین‌شان مشخص شد. عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات‌رسان پس از پنج ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌ احمر شهرستان هریس انتقال‌ دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌ احمر باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر در این‌باره گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه‌دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از گردشگران و کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کوهروان تقاضا می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب کنند یا با رعایت تمام نکات ایمنی، اقدام به این کار کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار