Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یوسف مومنی کِشتلی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و رئیس اداره شورای حل اختلاف شهرستان گرگان با بیان این که بر اساس ماده ۴۷ آیین دادرسی مدنی، رفع اختلاف بین طرفین درقراردادها، برعهده داور است از مردم خواست: در قرارداد‌ها به ویژه در بخش صنعت، اصناف و تولید، حتما شرط داوری را پیش بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: داور موضوع اختلاف طرفین را بررسی و رسیدگی می‌کند، حالا این رسیدگی ممکن است به مصالحه یا به صدور رای ختم شود .

مومنی افزود: دعاوی اختلافی طرفین قرارداد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید و اصناف، ابتدا به مراکز داوری ارجاع داده شود تا داوران در قدم اول برای مصالحه اقدام کنند و در صورتی که طرفین سازش نکردند در نهایت حکم داوری صادر شود.

رئیس اداره شورای حل اختلاف مرکز استان افزود: ارجاع پرونده‌ها به مراکز داوری، علاوه بر کاهش هزینه و زمان دادرسی به نفع صاحب حق به ویژه فعالین اقتصادی، از ورود پرونده هبه دادگستری‌ها نیز می‌کاهد.

یوسف مومنی با تاکید بر لازم الاجرا بودن رای داور گفت: رای و اقدام داور یک قضاوت خصوصی است و پس از صدور، ابلاغ و منقضی شدن مدت اعتراض مانند رای و احکام دادگستری لازم الاجرا است و باید در اجرای احکام اجرا شود.

انتهای پیام/فا/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف قراردادها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این هفته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید قرار گرفت و با نتیجه 2-3 برابر این تیم شکست خورد تا یک هفته بسیار دشوار را پشت سر گذاشته باشد.

این نتیجه در حالی برای شاگردان ژاوی رقم خورد که آنها معتقد بودند گل سالمی که لامین یامال به ثمر رسانده و از روی خط دروازه عبور کرده بود به اشتباه از سوی داور وسط و کمک داور ویدیویی اعلام نشده است. آنها همچنین به پنالتی اعلام شده در سر برخورد کوبارسی با واسکز اعتراض داشتند.

با این حال لالیگا اعلام کرد که داوری این دیدار مشکل خاصی نداشته و نمره قبولی را گرفته است و همین موضوع باعث عصبانیت مدیران بارسا شد و حالا RAC1 خبر داده است که آنها تصمیم‌شان را برای شکایت رسمی از اتفاقاتی که در جریان الکلاسیکو رخ داد گرفته‌اند.

مدیران بارسا با این شکایت در واقع از کمیته داوران خواسته‌اند که تمامی تصاویر و همچنین فایل‌های صوتی صحبت‌های مطرح شده بین داوران و همچنین کمک داور ویدیویی را در اختیار آنها قرار دهد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!