Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طی چند سال اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی در استان هستیم اتفاقی که موجب تشدید گرانی مسکن و اجاره‌بها در سطح شهری شده و داغ خانه‌دار شدن بر دل بسیاری از مردم گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، طی چند سال اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی در استان هستیم اتفاقی که موجب تشدید گرانی مسکن و اجاره‌بها در سطح شهری شده و داغ خانه‌دار شدن بر دل بسیاری از مردم گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط اقتصادی که قیمت انواع کالاهای اساسی ترمز بریده و افزایش قیمت‌ها در تمامی حوزه‌ها خودنمایی می‌کند، مصالح ساختمانی نیز از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و کسانی را که مشغول به ساخت و ساز هستند را به تکاپو انداخته و موجب اعتراض اکثریت مردم شده است که نظارت مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

در حال حاضر مسکن یکی از مهمترین نیازهای زندگی خانواده‌ها است که متاسفانه با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت زمین، مصالح ساختمانی، شرایط خانه‌دار شدن مردم را سخت‌تر کرده و در نهایت رکود تورمی در حوزه مسکن را رقم زده است.

متاسفانه برخی از مسئولان علت گرانی را بازار بورس دیگری صادرات را علت گرانی می‌دانند و اگر گذری از بازار مصالح‌فروشان داشته باشیم خواهیم دید که برخی از فروشندگان به دلیل گران شدن روز به روز مصالح ساختمانی از فروش کالا خودداری می‌کنند بنابراین با این شرایط اقتصادی و تورم خرید مسکن به رویای دست نیافتنی برای نسل جوان تبدیل شده است.

نظارت کافی بر بازار مصالح‌فروشان وجود ندارد

علی مرتضوی جوان 30 ساله‌ای که دو سال پیش ازدواج کرده و با مدرک لیسانس در یکی از واحدهای تولیدی مشغول به کار است در خصوص گرانی مصالح و خانه گفت: مصالح ساختمانی موجود در استان اعم از شن، ماسه و سیمان از منابع طبیعی که در داخل کشور تولید می‌شود، بنابراین عدم نظارت بر روند قیمت‌گذاری را می‌توان عامل اصلی گرانی‌های بی‌رویه مصالح ساختمانی و کمبود آن عنوان کرد.

وی افزود: پیش از ازدواج زمینی در یکی از روستاهای استان خریده و تصمیم به ساخت و ساز آن شدم که متاسفانه با گرانی مصالح ساختمانی هنوز نتواتسته‌ام حتی دور تا دور زمین را  دیوارکشی کنم.

انتقاد از نابسامانی بازار مصالح ساختمانی/ کارخانه‌های سیمان هر سازی که خواسته‌اند نواخته‌اندروایت تسنیم از میراث ‌زلزله در کرمانشاه / جولان ساختمان‌های نیمه‌کاره با افزایش قیمت مصالح ساختمانیاستانداردها در مصالح ساختمانی رعایت شود؛ 47 مورد وسایل بازی در استان فارس پلمب شد

مرتضوی بیان کرد: علت اصلی این گرانی و تورم‌های اخیر نیز عدم نظارت کافی بر قیمت‌های مصالح ساختمانی چرا که قیمت‌ها در هر واحد عرضه‌ای به صورت سلیقه‌ای است.

وی تصریح کرد: گرانی هر ساعته مصالح ساختمانی علاوه بر متوقف شدن ساخت و ساز در استان، باعث افزایش اجاره‌بها نیز شده است.

نان کارگران ساختمانی با افزایش قیمت‌ها آجر شده است

احمدزاده یکی از پیمانکاران ساختمان در آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: نبود مدیریت بر بازار مصالح ساختمانی موجب افزایش اجاره‌بها، افزایش قیمت مسکن و به نوعی بیکاری بسیاری از شاغلان در این حیطه از کسب و کار شده و نان بسیاری از کارگران ساختمانی نیز آجر شده است.

وی با گلایه از عدم نظارت بر بازار مصالح ساختمانی بیان کرد:  اوایل سال برای خرید سیمان به محل فروش مصالح ساختمانی رفت قیمت به حدی بالا بود که قدرت خرید نداشتم و به خیال اینکه قیمت‌ها افت داشته باشد به چند هفته بعد موکول کردم که متاسفانه پس از دو هفته نه‌تنها ارزان نشده بود بلکه از ابتدای سال گران‌تر شده است.

احمدزاده عنوان کرد: در حال حاضر داشتن خانه برای جوانان به یک آرزو تبدیل شده است تا جایی که حتی حاضر به ازدواج نیز نیستند.

1890 بازرسی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان سیمان و آهن آلات انجام شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل کار ساخت و ساز در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 890 بازرسی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان سیمان، آهن آلات، شن و ماسه و سایر مصالح ساختمان انجام شد.

غلامرضا بابایی افزود: بازرسی‌های انجام شده از مصالح فروشان استان منجر به تشکیل 196 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از 57 میلیارد و 881 میلیون و 61 هزار ریال شد که جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه 135 پرونده تخلفاتی سیمان در استان تشکیل شده است، گفت: طی این مدت تعداد یک هزار و 235 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان در استان بازرسی و نظارت به عمل آمده است.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مصالح ساختمانی خانه دار شدن افزایش قیمت بازار مصالح ساخت و ساز اجاره بها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آذربایجان غربی با   تولید سالانه بیش از 1 میلیون تن معادل  یک سوم سیب درختی   کشور، یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول باغی است.

هر ساله بخشی از این محصول در بازار بصورت تازه خوری مصرف و بخشی نیز به کشورهای مختلف صادر میشود.

اما بخشی از  این محصول  که  در سردخانه های استان ذخیره شده است به دلایل مختلف از بین میرود.

وضعیت مبهم سیب باقیمانده در سردخانه های آذربایجان غربی کام کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش را تلخ می کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی و مدیریت این محصول در ماههای گذشته انجام داده ایم.

آقای کرمی در جلسه تنظیم بازار استان افزود: آذربایجان غربی قابلیت استفاده از تمام سیب تولیدی استان را ندارد و تولید سیب در این استان بر پایه صادرات برنامه ریزی می شود .

وی خاطرنشان کرد: امسال عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای صادرات این محصول اعمال نشد تا بازار مدیریت شود ولی با این حال بخشی از سیب تولیدی باغداران آذربایجان غربی در سردخانه ها باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: کشاورزان، بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان دقیق سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی