Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:09:45 GMT

بهترین تمام کننده‌های دنیای فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۱۷۱۵

بهترین تمام کننده‌های دنیای فوتبال

برخی از مهاجمان حال حاضر دنیای فوتبال، توانایی بالایی در زدن ضربات آخر و باز کردن دروازه حریفان دارند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران، گلزنی هیجان انگیز‌ترین بخش فوتبال است. نمی‌توان از این موضوع ایرادی گرفت، زیرا نتیجه تلاش‌ هر تیم بستگی به گل‌های زده در طول 90 دقیقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستیانورونالدو و لیونلمسی به عنوان بازیکن بزرگ در عصر مدرن، بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا هستند که رکورد‌های چشمگیری را به نام خود ثبت کرده اند.

یک تیم می‌تواند در خطوط دفاعی و هافبک عالی باشد و در نبرد‌های میانه میدان پیروز شود، اما اگر مهاجمان آن‌ تیم در تبدیل موقعیت‌های خود به گل مهارت کافی نداشته باشد، هیچ کدام از این‌ها به نتیجه نمی‌رسد؛ بنابراین نیازی به تأکید بر اهمیت کار مهاجمان در فوتبال نیست.

1- رابرت لواندوفسکی - بایرن مونیخ/ لهستان

در اینکه لواندوفسکی بهترین مهاجم حال حاضر جهان است، شکی نیست. میزان گلزنی‌های رابرت لواندوفسکی باورنکردنی است و هیچ مهاجم دیگری به اندازه او گلزنی نکرده است. لواندوفسکی یک مهاجم کامل و شاید بهترین مثال برای شماره 9 مدرن است و نسبت به سایر مهاجمان برتری دارد.

او به عنوان یک مهاجم بازیکن کاملی است و تمام ابزار‌های لازم برای بازی در این پست را دارد. این بازیکن 32 ساله فوتبالیست باهوشی است که توانایی گلزنی با هر 2 پا و ضربات سر را دارد.

او در حفظ و انتقال توپ عالی کار می‌کند و فیزیک بدنی‌اش، او را قادر می‌سازد در بازی سازی برای هم تیمی های خود موفق‌تر باشد.

لواندوفسکی در 40 دیداری که در فصل 2021-2020 به میدان رفت، 48 گل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند تا بیش از هر مهاجم دیگری در این فصل گلزنی کرده باشد.

2- ارلینگ هالند - دورتموند/ نروژ

ارلینگ هالند در 20 سالگی تبدیل به بازیکنی شده که بزرگ‌ترین تیم‌های اروپایی آرزوی داشتن او را دارند. مهاجم دورتموند در فصل 2021-2020 در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار داشت و به خوبی با بازی در بوندسلیگا سازگار شد. توانایی بالای هالند در نواختن ضربات آخر باعث شده تا او به یکی از گلزن‌ترین مدافعان جهان تبدیل شود.

حرکت بدون توپ هالند هم بسیار مناسب است. این نشان می‌دهد که او فوتبالیستی باهوش است که می‌داند چگونه خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد. ملی پوش نروژی پشت محوطه جریمه حریفان هم خطر ساز است و مدافعان به سختی می‌توانند او را مهار کنند.

هالند فصل 2021-2020 را با 41 گل زده در تمام مسابقات به پایان رساند. او در حال حاضر بیشترین مشتری را دارد.

3- لیونل مسی - بارسلونا/ آرژانتین

لیونل مسی فصل 2021-2020 را با توجه به عملکردی که در فصول گذشته داشت، کم فروغ آغاز کرد، اما چنین چیزی انتظار می‌رفت، زیرا مسی تا آخرین روز‌های نقل و انتقالات تلاش کرد تا از جمع کاتالان‌ها جدا شود و همین حاشیه باعث شد تا او نتواند عملکرد همیشگی‌ خود را ارائه کند. با این حال سطح ضعیف مسی هم بالا است و او توانست با به ثمر رساندن 30 گل عنوان آقای گلی لالیگا را برای چندمین بار متوالی کسب کند.

قدرت تمام کنندگی لیونل مسی همیشه بالا بوده است. مهارت‌هایی که او در بازی سازی برای بازیکنان اطرافش دارد، باعث شده تا دیگر به او به چشم یک گلزن صِرف نگاه نشود. این مهاجم آرژانتینی در 47 مسابقه فصل گذشته 38 گل برای بارسلونا به ثمر رسانده و 14 پاس گل داده است.

 4- کریستیانو رونالدو - یوونتوس/ پرتغال

کریستیانو رونالدو در 36 سالگی نیز همچنان یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا است. رونالدو که به دلیل بالا رفتن سنش تا حدودی سرعت خود را از دست داده، نوع بازی خود را متناسب با توانایی‌های جسمی اش تغییر داده است تا همچنان به عنوان یکی از بهترین مهاجمان میانی اروپا به کارش ادامه دهد.

رونالدو در 33 بازی سری آ 29 بار گلزنی کرد و کفش طلای سری آ را به دست آورد. او در یورو 2020 نیز عملکرد خوبی داشت و در 4 مسابقه، 3 گل به ثمر رساند.

رونالدو در فصل 2021-2020 در 44 بازی، 36 گل برای یوونتوس به ثمر رساند. وقتی موقعیت‌های گلزنی برای این بازیکن ایجاد می‌شود، او مثل همیشه خونسرد است و یک جهش باورنکردنی دارد که او را قادر می‌کند در نبرد‌های هوایی و زمینی موفق شود.

ملی پوش پرتغالی توانایی شوتزنی با هر 2 پا را دارد و عصای دست بیانکونری در یک فصل سخت بود.

5- هری کین - تاتنهام/ انگلیس

ممکن است هری کین در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا عملکرد خوبی نداشته باشد، اما نمی‌توان از او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیا چشم پوشی کرد. کین در سال‌های اخیر بهترین مهاجم انگلیس بوده است.

کین در فصل اخیر نیز کفش طلا و جایزه پلی میکر لیگ برتر را از آن خود کرد. او در فصل 2021-2020 موفق شد 23 گل بزند و 14 پاس گل بدهد. او در مجموع 49 بازی فصل گذشته، 33 بار برای اسپرز‌ها به میدان رفت و موفق شد چنین آمار خیره کننده‌ای ثبت کند.

این بازیکن 27 ساله فوتبالیستی کاملاً فعال است و به اندازه توانایی گلزنی اش، در بازی سازی هم مهارت دارد. او در حال حاضر یکی از آماده‌ترین مهاجمان دنیا است. کین در نبرد‌های هوایی هم موفقیت‌های زیادی داشته و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از گل‌های او، روی ضربات ایستگاهی و کرنر به ثمر برسد.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهترین مهاجم ترین مهاجمان ثمر رساند فصل 2021 2020 باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین یکشنبه ماه آوریل ۲۰۰۴ روبرتو باجو آخرین بازی خود را در بازی میلان-برشا در پایان فصل انجام داد و سلام سن سیرو به او پاها و قلب‌ها را به لرزه درآورد.

سال‌هاست که از سخنان چزاره کرمونینی می‌گذرد و کلمات خوشبخت‌ترین بخش این جهان هستند که این‌چنین به توصیف باجو استخدام شده‌اند: از آنجایی که دیگر یکشنبه‌ها باجو فوتبال بازی نمی‌کند، دیگر یکشنبه نداریم. او مردی است که به عقیده بسیاری بهترین بازیکن ایتالیایی تمام دوران است.

28 آوریل ۲۰۰۴ پایان دورانی برای فوتبال ایتالیا بود. قهرمانی جاودانه که مرد اول رویاهای مردم سرزمین خدایان بود. از شب‌های جادویی ایتالیایی ۹۰ تا صبح تلخ ایالات متحده آمریکا در سال ۹۴، احساساتی که در سر یک ملت نقش بسته بود و همه یک جمله را فریاد می‌زدند، خدایا همه ما را بیامرز به جز یک نفر، باجو!

تمام آرزوهای مردم در یک شب تغییر کرد. سن سیرو به احترام باجو ایستاد. ادای احترام به کسی که در ۴۸۸ بازی، ۲۱۸ گل به ثمر رساند.  

در هشتاد و چهارمین دقیقه از بازی بهترین شماره ده تاریخ لاجوردی پوشان، در آغوش مالدینی ایستاد و پائولو نماینده تمام فوتبالدوستان جهان بود.  

از ویچنزا تا برشا، فیورنتینا، یوونتوس، میلان، بولونیا و اینتر تمامی تیم‌هایی بودند که باجو پیراهنشان را به تن کرده بود تا یک کشور متحد شود. زیرا این نماینده الهی متعلق به همه کسانی بود که حداقل یک‌بار برای پیراهن آبی فریاد زده بودند.

باجو پس از پایان بازی گفت: وقتی زمین را ترک کردم، با خودم گفتم، روبرتو تمام شد، اکنون واقعا تمام شده است. چیزی که مرا برای آخرین‌بار شگفت‌زده کرد این بود که آخرین بازی زندگی‌ام مالدینی به سمتم آمد و من را آغوش گرفت. با تماشاگران خداحافظی کردم، تمام سن سیرو ایستاده بود و دیدم همه به مانند من گریه می‌کنند.  

پسر طلایی کالچو باید در خانهٔ میلان، همان تیمی که فصل ۹۶ با آن اسکودتو را فتح کرده بود، فوتبال را کنار می‌گذاشت. ستارهٔ برشا در جشن قهرمانی میلان بیگانه و تنها نبود. روبرتو باجو در تمام ورزشگاه‌های کشور ایتالیا دوست داشتنی است. پدیدهٔ دههٔ نود فوتبال ایتالیا پس از پایان بیست سال دوران حرفه‌ایش در سن سیرو گفت: «لحظه‌ای بی‌نظیر و سرشار از احساس بود. از میلانی‌ها به سبب تشویق‌هایشان قدردانی می‌کنم، این آخرین دیدار من بود.» 

برشا در این بازی با نتیجهٔ چهار بر دو قربانی جشن قهرمانی میلان شد و باجو در این باره گفت: «می‌دانم کسانی هستند که علاقه‌ای به من ندارند اما عشق این همه هوادار کمک کرد تا با این شرایط کنار بیایم. فکر می‌کنم هیچ راهی بهتر از این برای خداحافظی از جهان فوتبال وجود نداشت. » 

در سن ۱۸ سالگی عمل جراحی سختی بر روی پای روبرتو باجو انجام شد. این عمل حرفه ستاره برشا را تحت تاثیر قرار داد اما باجو در برابر این آسیب‌دیدگی هیچوقت به زانو درنیامد و ادامه داد. او در آخرین لحظه خطاب به زانوهایش گفت: من با این زانوها همواره رابطهٔ دوگانه‌ای میان عشق و نفرت داشتم. این پاها لذت فراوانی به من چشاندند، اما با سپری شدن زمان دردهایشان بیشتر شد و شیوهٔ دویدنم را خراب کردند. چند تاسف بزرگ در دوران حرفه‌ای‌ام همیشه آزار دهنده بودند. ضربهٔ پنالتی در دیدار جام جهانی ۱۹۹۴ یکی از آنها است. اما هنگامی که به گذشته بازمی‌گردم می‌بینم که پس از بیست سال، این بازنشستگی را با لذت فراوانی جشن می‌گیرم، این پیروزی بزرگ برای روبرتو باجو است. 

توپ طلای ۹۳، گل اول ایتالیا، اسلالوم ایتالیا ۹۰، جادوی آمریکا و اشک‌های پاسادنا، خاطراتی بود که به‌مانند تیزر یک فیلم ایتالیایی در ذهن هواداران مرور می‌شد و باجو آرام آرام به سمت تونل سن سیرو قدم برمی‌داشت.  

همه ایستادند تا با صدای بلند، برای آخرین‌بار نام یکی از ده‌های برتر تمام دوران این ورزش را فریاد بزنند. اکنون واقع‌نگر باشید. 19 سال است که دیگر یکشنبه نیست!

دیگر خبرها

  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • حواشی دنیای فوتبال
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن