Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@02:20:34 GMT

میزان تاثیرگذاری واکسن کوواکسین چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۲۰۵۹

میزان تاثیرگذاری واکسن کوواکسین چقدر است؟

نتایج آزمایش‌های بالینی مرحله سوم واکسن کوواکسین نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری این واکسن ۷۷.۸ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن کوواکسین ۹۳.۴ درصد در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و ۶۳.۶ درصد نیز در برابر گونه دلتا ویروس کرونا، SARS-CoV-2 B.1.617.2 مؤثر است. آزمایشات بالینی مرحله سوم این واکسن در ۲۵ منطقه در سراسر هند انجام شده است و افراد دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۱۳۰ نفر در این آزمایشات به بیماری کووید -۱۹ علامت دار مبتلا شدند. ۲۴ نفر آن‌ها واکسن کوواکسین را دریافت کرده بودند، در حالی که ۱۰۶ نفر دیگر شبه دارو تزریق کرده بودند. نتایج آزمایشات PCR نشان می‌دهد که کوواکسین اولین واکسن کرونا است که در برابر کووید -۱۹ بدون علامت نیز مؤثر است و مانع بروز آن می‌شود. در این صورت میزان شیوع این بیماری در جوامع نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان، نتایج آزمایشات بالینی انجام شده نشان می‌دهد که به طور کلی میزان تأثیرگذاری واکسن کوواکسین بر بیماری کووید -۱۹ ۷۷.۸ درصد است. در حال حاضر شرکت تولید کننده این واکسن در حال بررسی تأثیر آن بر کودکان بین دو تا ۱۸ سال است. علاوه بر این شرکت بهارات بیوتک قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری یک میلیارد دلار دوز واکسن کوواکسین تولید کند. این واکسن مجوز استفاده اضطراری را در ۱۶ کشور دنیا از جمله برزیل، هند، فیلیپین، ایران و مکزیک دریافت کرده است.

کد خبر 504625

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ واکسن کرونا کواکسین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کوواکسین نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • قیمت طلا به کف رسید؟