Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: در انتخابات شوراها و میهمانی‌هایی که می‌دادند، متناسب با پروتکل‌های بهداشتی نبود.

به گزارش امتداد، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت روز دوازدهم تیرماه (حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ در خلیج فارس)، گفت: در این حادثه ۲۹۰ نفر از سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه دولت آمریکا از آن زمان تاکنون نه عذرخواهی رسمی نسبت به این جنایت کرد و نه اینکه اقدام قابل توجهی انجام داد و از طرف دیگر فرمانده این ناو را هم مورد تشویق قرار داد.

وی افزود: ما به ارواح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم و برای آنها علو درجات می‌خواهیم و امیدواریم دولت آمریکا بداند که جنایت بسیار بزرگی را در سال ۶۷ در خلیج فارس مرتکب شد و همواره همه آزادی‌خواهان جهان خواستار این هستند که آمریکا اقدامات لازم را هم برای عذرخواهی و هم برای جبران و هم برای توضیح اینکه چرا قاتل و جنایتکار این جنایت بزرگ را مورد تشویق قرار داد، به اطلاع مردم برساند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: ما امروز در یک شرایط خاص کرونایی قرار گرفته‌ایم و در مقایسه با هفته پیش، متاسفانه در مسیر افزایش این بیماری هستیم. در هفته‌های گذشته اعلام شده بود که ویروس جدید «دلتا» از مناطق جنوبی و جنوب شرق وارد کشور شده است و باید مراقبت شود که این ویروس به درون کشور سرایت نکند، اما متاسفانه این ایام مسائلی داشتیم که به شیوع ویروس کمک کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: مسئله انتخابات را داشتیم، مخصوصا انتخابات شوراها؛  گزارشاتی که به ما رسید مبنی بر این بود که میهمانی‌هایی که می‌دادند و سفره‌هایی که در برخی نقاط می‌انداختند با پروتکل‌های بهداشتی متناسب نبود.

وی گفت: امروز مسئله تابستان و سفرهای تابستانی را هم داریم، قبلاً هم ماه رمضان و عید فطر را داشتیم و همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا این ویروس توسعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه آن مقرراتی که برای مناطق قرمز، نارنجی و زرد پیش‌بینی کردیم باید اجرا شود. اگر آن دستورالعمل مورد تردید قرار بگیرد یا عمل نشود، ما دچار مشکل می‌شویم، این مسئله شوخی ندارد چرا که یک بیماری است و معلوم نیست تا چه زمانی در جامعه ما میهمان ناخوانده می‌ماند و اگر مراقبت نکنیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

روحانی ادامه داد: ما با یک ویروسی مواجه شدیم که هرچه از آن می‌گذرد یک بُعد دیگری از آن نمایان می‌شود. مخصوصاً جهش ژنی این ویروس که بسیار خطرناک است. موتاسیون‌هایی که رخ می‌دهد و تغییرات ژنتیکی که به تدریج ایجاد می‌کند، هر روز یک نوع از این ویروس را با ویژگی خاصی که معمولاً هم سرایت و خطر آن بیشتر است، وارد کشور کرده و مردم را مبتلا می‌کند.

وی گفت: این ویروس اینطور نیست که بگوئیم مخصوص یک کشور و منطقه است، بلکه یک پاندمی است و سراسر جهان را فراگرفته است. یک کشور محدودیت‌هایش را رفع می‌کند اما چند هفته بعد مجبور می‌شود دوباره محدودیت ایجاد کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این ویروس هنوز ناشناخته است، گفت: به عنوان مثال در اروپا یک کشوری اعلام می‌کند به خاطر واکسن‌هایی که زدیم شرایط مناسب شده است و همه رستوران‌ها و تالارها و مراکز ورزشی و فرهنگی را باز می‌کند اما سه یا چهار هفته بعد دو مرتبه هجوم این بیماری با نوع و نام دیگر شیوع پیدا می‌کند و آن کشور مجبور می‌شود مجددا محدودیت ایجاد کند، بنابراین معلوم است که هنوز ابعاد این ویروس مورد شناسایی قرار نگرفته است و هر روز یک بخشی از قدرت خود را نمایان می‌کند.

روحانی ادامه داد: این ویروس، ویروسی غیر قابل درمان است. البته وقتی این ویروس می‌آید یکسری عوارض جانبی هم ایجاد می‌کند که می‌توان آن را درمان کرد اما هنوز داروی مشخصی برای درمان ویروس وجود ندارد که بگوییم در چند نوبت مصرف کنیم تا درمان شود. در واقع این ویروس غیر قابل درمان است.

وی گفت: در عین حال این ویروس واکسن‌پذیر ست یعنی واکسن می‌تواند در این ویروس تاثیرگذار باشد. البته گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که واکسن پذیری آن هم مورد تردید قرار می‌گیرد، یعنی یک واکسنی می‌آید و مردم یک مصونیتی پیدا می‌کنند اما سپس یک نوع جهش یافته جدیدی می‌آید و شرایط و مقاومتی که در بدن ایجاد شده است را می‌شکند. البته ممکن است مرگ و میر، کمی پایین‌تر باشد اما بیماری متاسفانه باز هم وجود دارد و برخی از بیماران هم مجبورند بستری شوند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: این ویروس از یک طرف واکسن پذیر است و گاهی نیز واکسن‌پذیری آن از نظر ابتلا مورد تردید قرار دارد. اما به هرحال در همه دنیا نشان داده شده که کشورهایی که واکسن بیشتری استفاده کردند، توانستند تا حدی جلوی این بیماری را بگیرند.  

تکمیل می‌شود…

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/۰۲/۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ پایان می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229173 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم