Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نشت گاز باعث ایجاد شعله‌هایی عظیم در سطح اقیانوس و در کنار خلیج مکزیک شد. خاموش کردن این شعله‌های آتش که در حوالی سکوی نفتی پمکس زبانه می‌کشیدند، بیش از ۵ ساعت طول کشید.

شرکت نفت دولتی پمکس گفت، این آتش در غرب شبه جزیره یوکاتان مکزیک و به دلیل نشت گاز از یک خط لوله زیر آب ایجاد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعله‌های آتش شبیه گدازه ذوب شده و به رنگ نارنجی روشن از آب زبانه می‌کشید و به دلیل شکل دوار شعله در رسانه های اجتماعی «چشم آتش» لقب گرفت.

اطفا این حریق بیش از پنج ساعت طول کشید. خط لوله ای که این حادثه را ایجاد کرد در زیر آب قرار داشته و به تاسیسات نفتی Ku Maloob Zaap ، وابسته به شرکت پمکس، در نزدیکی لبه جنوبی خلیج مکزیک متصل می شود.

این شرکت اعلام کرد که هیچ گونه صدمه ای گزارش نشده است و علت آتش سوزی را بررسی خواهد کرد.

پمکس که سابقه ای طولانی در حوادث بزرگ صنعتی در تأسیسات خود دارد، افزود که شیرهای انتقال ۱۲ اینچی را نیز بسته است.

آنجل کاریزالس، رئیس رگولاتورهای ایمنی نفت مکزیک، ASEA ، در توییتر نوشت که این حادثه «نشتی ایجاد نکرد» اما توضیحی راجع به شعله‌ها و مواد محترقه سطح آب نداد.

Ku Maloob Zaap بزرگترین تولید کننده نفت خام پمکس است که بیش از ۴۰٪ از تولید روزانه آن، تقریبا معادل ۱.۷ میلیون بشکه، را تامین می کند.

بر اساس گزارش این حادثه که توسط یکی از منابع رویترز به اشتراک گذاشته شده ماشین توربو تأسیسات این سکو تحت تأثیر طوفان رعد و برق و باران های شدید قرار گرفته است.

این گزارش افزود، کارگران شرکت از نیتروژن برای کنترل آتش استفاده کردند اما جزئیات حادثه در بیانیه مطبوعاتی کوتاه پمکس ذکر نشده است.

کد خبر 611748 برچسب‌ها حوادث - آتش سوزی حوادث جهان مکزیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث آتش سوزی حوادث جهان مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی بوکان در این خصوص گفت : در پی  اعلام حادثه آتش گرفتن یک باب مغازه صافکاری بهمراه یک دستگاه خودروی وانت درون آن در خیابان استاد حقیقی این شهر بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۱ و نیز ستاد فرماندهی سازمان به محل اعزام شدند.

قادری در ادامه افزود: متاسفانه با توجه به تاخیر در اعلام حادثه از سوی حاضرین به سازمان آتش شعله ور شده بود اما پس از رسیدن آتش نشانان فورا عملیات اطفا حریق را آغاز کرده و مانع از پیشروی آن و افزایش  خسارات شدند.

وی  در پایان گفت: نبود خاموش کننده های دستی(کپسول آتش نشانی) در تعمیرگاه ها، مغازه ها و منازل و در داخل خودروها همواره باعث از دست رفتن زمان و گسترش خسارات بصورت جدی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت