Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- سالهاست که مدافعان و دانشگاهیان زنگ خطر را در مورد گوگل FLoC به صدا در می‌آورند و اکنون بدترین کابوس آنها در حال تحقق است. سال‌هاست که مدافعان و دانشگاهیان زنگ خطر را در مورد گوگل FLoC به صدا در می‌آورند و اکنون بدترین کابوس آنها در حال تحقق است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی gizmodo، طی چند ماه گذشته میلیون‌ها کاربر کروم توسط گوگل مورد آزمایش قرار گرفتند تا از این طریق تاثیر فناوری جدیدی که به منظور جایگزینی با کوکی‌های ردیاب سوم شخص ایجاد شده بود، مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری که Federated Learning of Cohorts ( یا به اختصار FLoC ) نام دارد، نوعی جدید از تکنیک‌های ردیابی است که دوستانه‌تر بوده و جایگزینی امن برای ردیاب‌های مزاحم است.
گوگل قرار است تا این فناوری را در سال 2022 به بازار عرضه کند.
 
نتایج این آزمایش نشان داده که کاربران مانند همیشه از ابعاد مرتبط با حریم خصوصی این فناوری نگران هستند. حتی بنیاد Electronic Frontier در این باره اشاره کرد که به نظر می‌رسد طراحی FLoC برای هدف قرار دادن غارتگرانه طراحی شده باشد.
 
همچنین مرورگرهایی مانند فایرفاکس و بریو اعلام کردند که از این فناوری پشتیبانی نخواهند کرد و حتی در این بین DuckDuckGo پای خود را فراتر گذاشت و افزونه‌ای را ایجاد کرد که بتواند FLoC را به صورت کامل مسدود کند.
در این بین دانشگاهیان و فعالان نیز به دنبال یافتن روزنه هایی مغایر با وعده‌های حفظ حریم خصوصی FLoC هستند.
     
علاوه بر این وب‌سایت Digiday در طی هفته جاری گزارش کرد که برخی از بزرگ‌ترین فعالان عرضه فناوری تبلیغاتی نقشه هایی دارند که با استفاده از آن می‌توانند FLoC را به اندازه کوکی‌هایی که قصد حذف شان را دارند، تهاجمی کنند.
این امر به معنای آن است که در بعضی موارد شرکت‌ها هرگونه ضایعات داده‌ای را که می‌توانند با کاتالوگ اطلاعات کاربر خود از گوگل دریافت کنند، ادغام می‌کنند و FLoC را از یک شناسه «ناشناس» به بخش دیگری از داده‌های شخصی قابل جمع آوری تبدیل کنند.
 
در این بین دیگران FLoC را به عنوان ابزاری عالی برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند. انگشت نگاری یک تکنیک ردیابی مخفی است که می‌تواند بدون در نظر گرفتن تعداد دفعات استفاده از حالت ناشناس یا پاک کردن حافظه پنهان، شما را ردیابی کند.
در میان همه این انتقادات به نظر می‌رسد که محبوب‌ترین مرورگر جهان یعنی گوگل کروم به موضوع به نوع دیگری نگاه می‌کند.
 
بنت سایفرز به عنوان کارشناس صنعت فناوری تبلیغات در این رابطه اظهار داشته است که: «شما می‌توانید در یک نگاه متوجه شوید که این فناوری به یک ابزار انگشت نگاری و پروفایلینک تبدیل می‌شود که تبلیغ کنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.»
در هر ضورت باید منتظر بود و دید که تصمیم گوگل در این رابطه چه خواهد شد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مرورگر وب گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!