Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۶۷ یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی در داخل دالان هوایی بین المللی در مسیر بندرعباس در جنوب ایران به دبی، بر فراز آب‌های خلیج فارس، هدف دو فروند موشک آمریکایی قرار گرفت.   خبرگزاری میزان _ امروز ۱۲ تیرماه سالروز حادثه تروریستی پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمای ایران ایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ یک فروند هواپیمای ایرانی با ۲۹۰ سرنشین تهران را به مقصد دبی ترک کرد. این هواپیما پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک دو موشک ریم-۶۶ از ناو یو اس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد.   در این حادثه تلخ تمامی سرنشینان که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک زیر ۱۳ ساله بودند، به درجه شهادت نائل آمدند.   کاربران شبکه‌های اجتماعی در سالگرد این جنایت ضمن انتقاد از حقوق بشر آمریکایی یاد شهدای این پرواز را زنده نگه داشتند.                       بیشتر بخوانید: ترور در آسمان + تصاویر (16+) انتهای پیام/ برچسب ها: ترور حقوق بشر آمریکایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترور حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور صبح امروز دهم اردیبهشت ماه، در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی خلیج فارس اظهار داشت: از دولت دهم تاکنون به این جشنواره تعلق خاطر دارم و دوست دارم در این محفل گرم و صمیمی حضور داشته باشم.

وی افزود: درباره بحث خلیج فارس نظریه پردازان از ایام قدیم به علت منابع انرژی به این منطقه هارت لند می‌گفتند و باور داشتند تسلط بر این منطقه یعنی فرمانروایی بر جهان و بر همین مبنا همواره به دنبال حضور در منطقه هستند و امروز تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط به مسئله خلیج فارس نیست.

وی با اشاره به چند سند تاریخی در ارتباط با نام خلیج فارس و تعلق آن به ایرانیان اظهار داشت: یک محقق غربی به نام ژان ژاک پرینی در کتاب خود اعتراف کرده که ملل و طوایف مختلفی بر خلیج فارس استیلا یافتند و فرمانروایی کردند و روزگارشان سپری شد و منقرض شدند اما تنها ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود از این میراث‌شان نگهداری کرده و می‌کنند.

حسینی با اشاره به فرهنگ ۸ هزار ساله خلیج فارس نیز گفت: پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال بر این منطقه تسلط داشتند اما امام قلی خان با یارانش توانستند این استعمارگران را از منطقه اخراج کنند بر همین مبنا روز ۱۰ اردیبهشت در شورای عالی فرهنگی به نام روز خلیج فارس نامگذاری شد.

وی با اشاره به لزوم شناخت و صیانت از تاریخ و هویت ملی تاکید کرد: استکبار در هر کجا ورود کرد به دنبال تغییر زبان و فرهنگ آن منطقه بود اما ملت ایران در تمام دوره‌ها از هویت ایرانی خود دفاع کردند و استکبار ستیزی خود را نشان دادند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیشینه راه‌اندازی جشنواره خلیج فارس گفت: در دولت دهم این جشنواره با محوریت بندرعباس با نگاهی بین المللی ایجاد شد و امید داریم پس از فراز و نشیب‌های برگزاری این جشنواره ابعاد جهانی پیدا کند و ایرانی‌ها در سراسر جهان با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها، دولت و سایر قوا باید در کنار هم باشند و اقدامات عملی برای بهره وری کامل از ظرفیت ساحل و دریا انجام دهند و توسعه کشور را در سواحل خلیج فارس رقم بزنند.

وی افزود: استان هرمزگان هم برنامه‌های خود را در مورد اجرای این سیاست‌ها به تهران ارسال کند تا با جمع بندی و بررسی و کار کارشناسی در نهایت بتوان از این مزیت خدادادی بهره لازم را برد.

کد خبر 6092080

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی